کد خبر: ۷۹۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
تعداد بازدید: ۶۴۴
یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین بیش از حد در بدن عوارض زیادی به همراه دارد، گفت: مصرف مکمل باید با مشورت پزشک صورت گیرد.
تجمع ویتامین در بدن بیماری‌زا است/ مصرف خودسرانه مکمل ممنوع
به گزارش خبرداغ، سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی، در ارتباط با باید‌های و نباید‌های استفاده از مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها اظهار داشت: امروزه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه انواع مکمل و ویتامین‌ها را استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی افزود: ورزش نکردن، هوای آلوده، غذای خوب نخوردن و خوب غذا نخوردن، استرس، اختلال خواب و بیداری از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد را گرفتار کرده و مشکلات گوارشی در آن‌ها به همراه دارد.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه اگر معده و دستگاه گوارش دچار اختلال باشد جذب مواد غذایی، ویتامین‌ها و انواع غذا‌ها با مشکل مواجه می‌شود گفت: در گام نخست کمبود ویتامین در بدن باید علت آن شناسایی و سپس اقدام مناسب صورت گیرد بنابراین باید در این زمینه حتما با پزشک مشورت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجمع ویتامین‌ها در بدن به دلیل خودسرانه بیماری‌زا است و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد بنابراین مصرف خودسرانه آن می‌تواند زیان آور باشد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: