کد خبر: ۷۹۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۴۲۹
جمعیت چین به رغم اجرای سیاست دو فرزندی برای نخستین بار طی ۷۰ سال اخیر کاهش یافت.
کاهش جمعیت به چین هم رسید!به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا: جمعیت چین به رغم اجرای سیاست دو فرزندی برای نخستین بار طی ۷۰ سال اخیر کاهش یافت.

در سال ۲۰۱۸ میلادی جمعیت چین حدود ۱.۲۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

سو ژیان، کارشناس اقتصادی از دانشگاه پکن و ای فوسیان، کارشناس در زمینه زاد و ولد از دانشگاه آمریکایی ویسکانسین- مدیسن پس از مطالعه آمار کمیته دولتی بهداشت و زاد و ولد چین و دیگر آمار از منابع آزاد به چنین نتیجه‌ای رسیدند.

برای اولین بار طی ۷۰ سال اخیر کاهش جمعیت در چین مشاهده می‌شود. کارشناسان این گرایش را در رابطه با کاهش تعداد زنان واقع در سنین زایمان و همچنین عدم تمایل مردم برای بچه دار شدن به خاطر مخارج روزافزون تحصیل، مسکن و پزشکی می‌دانند.

طبق ارزیابی دفتر دولتی آمار چین، جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱.۳۹ میلیارد نفر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، در سال ۱۹۷۹ مقامت چین کمپین تنظیم خانواده تحت عنوان "یک خانواده ـ یک بچه" را به راه انداختند. در سال ۲۰۱۶ این محدودیت تا حدی برداشته شد اما بر خلاف انتظار هنوز افزایش جمعیت در چین مشاهده نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: