کد خبر: ۷۹۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۹
شرکت بزرگ اپل طی سه ماه گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته و عملا 40 درصد از ارزش سهام آن سقوط کرده است.
سقوط 40 درصد سهام اپل طی سه ماه گذشتهبه گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، حدود 3 ماه پیش شرکت اپل آمریکا هزار و 120 میلیارد دلار ارزش داشت و عملا با ارزش‌ترین شرکت جهان محسوب می‌شد.

درماه اکتبر قیمت هر سهم اپل 232 دلار بود اما از آن زمان به بعد سقوط شرکت اپل آغاز شد، به گونه‌ای که در ژانویه 2019 شاهد رسیدن قیمت سهم این شرکت به 142.1 دلار هستیم.

در واقع ارزش اپل در 3 ماه گذشته از هزار و 120 میلیارد دلار به 674.7 رسیده است و این شرکت آمریکایی 446 میلیارد دلار از ارزش خود، معادل تولید ناخالص داخلی کشورهایی نظیر اتریش و نروژ را از دست داده است.

تنها طی معاملات روزهای گذشته و به دلیل انتشار چشم انداز کاهش فروش محصولات این شرکت آمریکایی در چین که توسط مدیرعامل آن طی نامه‌ای به سهامداران اعلام شده است، ارزش سهام اپل 8 درصد ریخت.

هم اکنون اپل پس از شرکت‌های مایکروسافت، آمازون و گوگل چهارمین شرکت بزرگ جهان است.

در چین به دلیل اقدامات تجاری آمریکا علیه این کشور و به خصوص در ماجرای دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی، مردم و شرکت‌های چینی محصولات اپل را بایکوت کرده‌اند.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: