کد خبر: ۷۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۲۴۵
دبیر کارگروه مد و لباس کشور از تصویب نهایی آئین‌نامه مسابقه طراحی لباس دانش‌آموزی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که لباس مدارس به اقتضای سن،‌جغرافیا و دوره‌های فصلی متغیر شود.
لباس مدارس بر اساس فصل و جغرافیا تغییر می‌کند
به گزارش خبرداغ ، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های محوری این کارگروه اتکا به ظرفیت‌های غیردولتی و بهره‌مندی از تشکل‌های خصوصی، هنرمندان و دیگر اعضای مرتبط با آن است،‌گفت: در همین راستا اجرای جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به انجمن طراحان پارچه و لباس واگذار شد.

او ادامه داد: سیاست دیگر کارگروه مد و لباس کشور در راستای استعدادیابی و تخصصی کردن این حوزه است که حجم قابل توجهی از آن در گروه‌های کودک و نوجوان جای می‌گیرد.قبادی با بیان اینکه طراحی و تولید و عرضه پوشاک به سمت توجه به نیازهای جامعه پیش می‌رود، گفت:‌متأسفانه در حوزه لباس کودک و نوجوان همراهی بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها کافی نیست حتی گاهی اوقات مقاومت‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

او گفت: یکی از سیاست‌های محوری کارگروه ایجاد باور در گروه‌های تخصصی برای توسعه تولید و طراحی پوشاک کودک و نوجوان به شکل حرفه‌ای است. دبیر کارگروه مد و لباس کشور الگوبرداری صرف از انیمیشن‌ها و تولید لباس‌های دم دستی و عرضه آن به بازار را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید به نیازهای واقعی گروه کودک و نوجوان در این زمینه بپردازیم. قبادی افزود: متأسفانه جامعه علمی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به این مسئله توجه نمی‌کند در حالی که بسیاری از مسائل جدی بهداشتی ما از حوزه پوشاک نشأت می‌گیرد. توجه به مسائل زیستی در قالب یکی از گرایش‌های سرطان و ارتباط آن به لباس در جهان مورد توجه قرار گرفته اما از این مسئله جدی چشم‌پوشی می‌شود.

او با اشاره به اینکه جامعه نوجوان و کودک ایرانی جمعیت قابل توجهی دارند، اظهار داشت: به همین دلیل باید برنامه‌های محوری مخصوص این جامعه مورد توجه قرار گیرد. دبیر کارگروه مد و لباس کشور ادامه داد: برنامه‌های بالادستی کشور از جمله برنامه‌ ششم توسعه بر اساس نگاه توسعه جمعیتی نوشته شده که نمی‌توان زیرساخت‌های آن را تنها به ساختمان و راه تقلیل داد. تأمین محصولات مرتبط با زندگی و سبک زندگی از محورهای کلیدی برنامه‌های بالادستی کشور است.

او ادامه داد: از همین رو در حوزه مد و لباس به شدت نیازمند برنامه‌ریزی کلان هستیم. قبادی با بیان اینکه لباس نوجوان به عنوان یک ژانر جدی در دستور کار کارگروه مد و لباس کشور قرار گرفته است از فعالیت 20 برند ایرانی در این ژانر خبر داد و گفت:‌با وجود اینکه این 20 برند در حال طراحی و تولید انبوه در حوزه نوجوان هستند اما حجم تولیدات با توجه به جمعیت این گروه سنی کافی نیست. دبیر کارگروه مد و لباس کشور در خصوص وضعیت لباس مدارس نیز توضیح داد:  وزارت آموزش و پرورش  یکی از دستگاه‌هایی بود که تا دو سال پیش مورد نقد جدی کارگروه مد و لباس کشور قرار گرفته بود تا اینکه طی این دو سال ورود جدی به حوزه لباس مدارس داشته است. او ادامه داد: مسابقه طراحی لباس دانش‌آموزی به زودی در کارگروه مد و لباس کشور مصوب می‌شود.

قبادی با اشاره به بند 7 وظایف وزارتخانه آموزش و پرورش در حوزه مد و لباس کشور اظهار داشت: آئین‌نامه برگزاری طراحی لباس دانش‌آموزی به مرحله پیش‌نویس اولیه رسیده و در جلسه بعدی کارگروه این آئین‌نامه مورد تصویب نهایی قرار خواهد گرفت.

به گفته دبیر کارگروه مد و لباس کشور، کارگروه مد و لباس کشور به دنبال یکسان‌سازی لباس مدارس در کل کشور نیست و بر اساس بند 4 این آئین‌نامه به اقتضای سن و جغرافیا و حتی دوره‌های مختلف فصلی این لباس تغییر خواهد کرد. او گفت: تغییرات مورد نظر در لباس مدارس به این معناست که هر استان و شهرستان می‌تواند چندین  گروه طراحی لباس در اختیار داشته و حتی ما حاضر هستیم برای هر مدرسه یک طراح لباس معرفی کنیم.

فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: