کد خبر: ۷۹۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۳۶۶
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی گفت: در یک دهه اخیر سرطان به یکی از معضلات در ایران تبدیل شده و اکنون سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است.
سرطان؛ دومین عامل مرگ و میر در ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: محمد رضا قوام نصیری عصر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به رشد سرطان در کشور اظهار کرد: در یک دهه اخیر سرطان به یکی از معضلات در ایران تبدیل شده و اکنون سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است، در سال 94 حدود 100 هزار مورد سرطان در کشور تشخیص داده شد که نیمی از آن‌ها فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: سرطان سالیانه هزینه ای حدود سه هزار میلیارد تومان بر وزارت بهداشت تحمیل می‌کند، درمان سرطان نیاز به پول زیادی دارد و این بیماری هزینه‌های اقتصادی بسیاری بر خانواده‌ها وارد می‌کند.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی افزود: متخصصین درمان سرطان باید در مراکز مناسبی با امکانات کافی به کار گرفته شوند تا بهبود بیشتر سرطان و مرگ و میر کمتر به خاطر این بیماری را در ایران شاهد باشیم.

قوام نصیری داروهای خارجی سرطان را گران دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس باید برنامه ریزی دقیقی برای کاهش مرگ و میر سرطان در کشور و بهبودی بیماران داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که نباید درد و رنج اقتصادی به بیماران فشار آورد، قوانین در کشوری داریم که در صورت عملی شدن از رنج بیماران در بحث هزینه‌های درمان خواهد کاست.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی افزود: گاهی متخصصان سرطان به دلیل عدم وجود دستگاه‌های رادیوتراپی مجبور به استفاده از دارودرمانی می‌شوند که اثر درمانی کمتر دارد، هر سال بر تعداد متخصصان آنکولوژی افزوده می‌شود، اما برای به کارگیری مناسب آن‌ها تدبیری اندیشیده نشده است.

قوام نصیری با اشاره به برنامه پیشگیری از سرطان اظهار کرد: از سال‌ها پیش برنامه ای برای پیشگیری از سرطان تدوین شد، البته سرطان عامل مشخصی ندارد و تغییرات ژنتیکی، آلودگی، استرس و تغذیه در ایجاد سرطان نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرطان بیشتر در افراد بالای 40 سال رخ می‌دهد و طی سال‌های آتی با بالا رفتن میانگین سنی مردم ابتلای سرطان به کشور افزایش پیدا می‌کند، هم اکنون در برخی از شهرها به دلیل عدم امکانات مدت زمان انتظار برای درمان طولانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: