کد خبر: ۷۹۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۴۱۰
او با تلویزیون سال 79 کار خودش را آغاز کرد یک نقش موثر در مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» که یک معرفی جامع از «لاله اسکندری» بود. خودش را ثابت کرد که می‌تواند در محور یک داستان خوش بدرخشد. پس از آن «رقص پرواز»، «مشق عشق» و حالا این روزها هم «بی‌قرار» تلویزیون با قهرمانی او پیش می‌رود.
لاله اسکندری: خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم/ هیچ‌وقت نورچشمی نبودیم
به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: او با تلویزیون سال 79 کار خودش را آغاز کرد یک نقش موثر در مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» که یک معرفی جامع از «لاله اسکندری» بود. خودش را ثابت کرد که می‌تواند در محور یک داستان خوش بدرخشد. پس از آن «رقص پرواز»، «مشق عشق» و حالا این روزها هم «بی‌قرار» تلویزیون با قهرمانی او پیش می‌رود.


او درباره اصرار بر انتخاب قهرمانان و محورهای اصلی داستان‌های تلویزیون گفت: واقعیت این است که شانس و اقبال من باعث شد تا شرایطی پیش بیاید در مجموعه‌های تلویزیونی که زن محور داستان است، انتخاب شوم. در شروع کار ابراهیم حاتمی‌کیا «خاک سرخ» را پیشنهاد داد و در ادامه «رقص پرواز»، «مشق عشق» و «بی‌قرار» در محوریت داستان قرار گرفتم.

قهرمان باشم، بیشتر تاثیرگذارم

وی افزود: البته بازی در این نقش‌ها علاوه بر یک موفقیت و درخشش، تیغ دو لبه‌ای هستند که اگر خوب از آب دربیاید بازیگر را به اوج خودش می‌رساند و اگر موردپسند مخاطب قرار نگیرد، بازیگر، پیشنهادهای بعدی را از دست خواهد داد. شاید هر بازیگری این ریسک را قبول نکند که در جایگاه یک زن قهرمان یک داستان باشد ولی برای من همیشه جذابیت بازیگری پذیرفتن چنین نقش‌هایی بوده است. چون باورم از هنرنمایی، تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب است.

اسکندری در پاسخ به این سوال که چقدر زندگی «بی‌قرار» به زندگی جامعه امروز نزدیک است، چون خیلی‌ها اعتقاد دارند «بی‌قرار» تلویزیون، «بی‌قرار» جامعه امروز نیست، خاطرنشان کرد: اتفاقا موضوع روز است. ما در بخش اول اتفاقاتی که بر «رعنا» گذشت مباحثی همچون دختر فراری و آسیب‌های اجتماعی که مسبب آن قاچاق مواد مخدر و مصرف آن است را مطرح می‌کند. مسائلی که نه تنها حل نشده‌اند بلکه هر روز در جامعه رو به گسترش است.

در نتیجه این اتفاقات تاریخ مصرفی ندارد؛ آن ‌چیزی که در این جامعه می‌تواند جذاب باشد همین یک شبه ره صد ساله رفتن نسل جدید است.وی اظهار کرد: ما در «بی‌قرار» سعی کردیم آینده جوانانی که می‌خواهند در یک زمان کوتاه به همه جا برسند را نشان دهیم. چرا که فکر می‌کنند همه‌چیز در «پول» خلاصه می‌شود و به آدم‌ها نگاه مادی‌گرا دارند. چه کسی کجا زندگی می‌کند، چه چیزی می‌پوشد و از این نوع مسائل؛ در صورتیکه زمان نوجوانی ما معیارهای انتخاب آدم‌ها و ارتباط با آدم‌ها، این چیزها نبود.

اتفاقا شاید تصویر کردن شخصیتی مثل «رعنا» که آن‌هم این نگاه را داشته به‌عنوان یک دختری که در آرزوی رسیدن به پول و زندگی بهتر، خانواده‌اش را رها می‌کند و وسط شهر بزرگی مثل «تهران» این همه آسیب می‌بیند یک تلنگری باشد برای کسانی که به این موضوعات فکر می‌کنند. البته ما در فصل دوم سریال به حضانت و ماجراهای دیگر هم پرداختیم.بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند بازی‌های رعنای بی‌قرار اگزجره شده است، تصریح کرد: اتفاقا من جزو آن بازیگرانی هستم که کارگردانان معمولا می‌گویند یک مقداری گلدرشت‌تر بازی کن!

من جزو بازیگرانی هستم که درونی‌تر بازی می‌کنم. نقدی که بوده معمولا سعی کردم در همه کارهایی که بازی کنم واقعی و رئال بازی کنم. اتفاقا بازی اگزجره‌ای ندارم و حتی به من می‌گویند ای‌کاش یک مقداری از بازی درون خارج شوم.اسکندری در خصوص کم‌کاری در تلویزیون، گفت: من یک‌ سال در میان برای تلویزیون کار داشته‌ام و کارهایی هم که بازی کرده‌ام خوشبختانه خوب دیده شده‌اند. 16 سال از پخش «خاک سرخ» می‌گذرد و من با تلویزیون پیوسته کار کرده‌ام.

این روزها هم «خانواده دکتر ماهان» را برای تلویزیون بازی کرده‌ام که در مراحل فنی قرار دارد. خیلی پرکار نیستم و این گلایه را باید از دوستان سازنده داشت که از کسانی مثل ما کمتر استفاده می‌کنند. تلویزیون متأسفانه شرایط اقتصادی به هم‌ریخته‌ای دارد به نسبت دهه 80 که کار می‌کردیم امروز اسپانسرها برای تلویزیون تعیین تکلیف می‌کنند که به چه گروه‌هایی بیشتر بها داده شود. یک عده‌ای بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و این رویه باعث شده ما کمتر کار کنیم.

تلویزیون بیشتر به خانم‌ها اعتماد کند

بازیگر سریال «رقص پرواز» با اشاره به استفاده از فیلمساز زن در تلویزیون، گفت: «بی‌قرار» نشان داد که اگر تلویزیون به نویسندگان و فیلمسازان خانم توجه کند، تجربیات موفقی رقم خواهد خورد. کما اینکه در تلویزیون کمتر کارگردان خانمی داریم که کارهای موفقی داشته باشد. اصلا تعداد اندکی کار می‌کنند و میدان بیشتری داده نمی‌شود.

شایدهزینه‌ها بالا رفته که تلویزیون می‌خواهد کارها را ارزان قیمت‌تر دربیاورد. مجموعه دلایل آن را نمی‌دانم شاید قصدشان این است که سراغ قصه‌هایی بروند که خیلی ساده و سهل در نوشتن، اجرا و استفاده از عوامل، کنار هم قرار بگیرند. یکی از نقاط قوت این سریال وجود این همه بازیگر کاربلد در این سریال است.

هیچ‌وقت نورچشمی نبودیم

وی درباره روزگار کلیشه، تکرار و رکود سریال‌ها و آثار نمایشی تلویزیون، خاطرنشان کرد: به نظرمن مردم بیشتر از تلویزیون بخواهند از عوامل و بازیگرانی استفاده کند که سال‌های سال به تلویزیون وفادار بوده‌اند. من خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم. چرا که اولین کار جدی‌ام مجموعه «خاک سرخ» بود که یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های دفاع مقدس تلویزیون به حساب می‌آید. وقتی امسال دوباره «آی‌فیلم»، «خاک سرخ» را پخش کرد من دوباره این فیلم را دیدم.

زیرا معتقدم این نوع مضامین و پرداخت‌ها هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند. اینکه برخی از ما کم‌کار می‌شویم کم‌لطفی برخی از دوستان و یا سلیقه برخی از مدیران است. خیلی مواقع پیش‌آمده خیلی از کارها را درگیر تیم‌بازی‌های مرسوم کرده‌اند و این مواقع به نورچشمی‌های پشت و جلوی دوربین بیشتر بها داده می‌شود. من و «ستاره» هیچ‌وقت نورچشمی نبودیم، بنابراین کم‌کارتریم.اسکندری به «خانواده دکتر ماهان» تلویزیون، «تیغ و ترمه» و «رویای سهراب» جشنواره فیلم فجر که جزو جدیدترین آثار اوست اشاره کرد و گفت: «خانواده دکتر ماهان » سریالی 21 قسمتی محیط‌زیستی است که بعد از مراحل فنی به آنتن می‌رسد.

فیلم ‌سینمایی «تیغ و ترمه» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینمای ایران است که به تازگی مراحل فیلمبرداری آن به پایان رسیده و در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند. فیلم ‌سینمایی «رویای سهراب» که درباره شاعر نامی و محبوب ایران سهراب سپهری است نیز در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر رونمایی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: