کد خبر: ۷۹۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۹۹۸
این روزها خالکوبی بین بسیاری از جوانان و افراد کم سن و سال رایج شده است. گرچه از سالها پیش خالکوبی طرفدارانی داشته اما به نظر می رسد تعداد هواداران خالکوبی، این روزها بیش از هر زمان دیگری است.
این روزها خالکوبی بین بسیاری از جوانان و افراد کم سن و سال رایج شده است. گرچه از سالها پیش خالکوبی طرفدارانی داشته اما به نظر می رسد تعداد هواداران خالکوبی، این روزها بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب،خالکوبی از جمله مدهایی است که می تواند به مرور زمان مخاطراتی را برای سلامتی افراد ایجاد کند. فارغ از این ها بسیاری از افرادی که خالکوبی های بزرگی روی بدن خود دارند به مرور از خالکوبی های خود زده می شوند و سعی می کنند روی آن را با طرحی دیگر پوشانده یا حتی با لیزر و سایر روشها خالکوبی را پاک کنند.

خالکوبی به بهای از دست رفتن سلامتی / از محیط غیربهداشتی تا ابزارهای آلوده



اما موج و تب و تاب انجام خالکوبی یک طرف و بهداشت ابزار و وسایل خالکوبی در طرف دیگر بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از افرادی که خالکوبی می کنند چندان توجهی به نظافت وسایل خالکوبی ندارند. این درحالی است که هر گونه میکروب، ویروس، باکتری در محیطی که خالکوبی انجام می شود یا از آن بدتر روی دستگاههایی که خالکوبی از طریقشان انجام می شود بسیار خطرناک است. گاهی رنگ های استفاده شده در خالکوبی ها فاسد، آلوده یا باکتریایی هستند و منجر به بروز انواع مشکلات پوستی می شوند.


آلوده بودن سوزن خالکوبی نیز به شدت خطرناک است و منجر به بروز بیماریهای متعددی خواهد شد. بیماریهایی که از عفونت تا هپاتیت C گسترده است. بر همین اساس است که انجام خالکوبی را می توان یکی از پرریسک ترین رفتارهایی دانست که افراد برای زیبا شدن انجام می دهند. به عبارت دیگر می توان خالکوبی را رفتاری دانست که نه تنها در زمان انجام پرریسک است، بلکه می تواند بعدها فرد را با حس بیزاری از خالکوبی و تلاش برای پاک کردنش رو به رو کند که البته روندی به شدت هزینه بر است.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: