کد خبر: ۷۹۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۷۶
مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: پیمانکار اتوبوسی که دچار سانحه شده بود در زندان به سر می‌برد و از شنبه اتوبوس‌های جدید، جایگزین اتوبوس‌های فرسوده علوم و تحقیقات خواهند شد.
نوشدارو در دانشگاه آزاد؛ اتوبوس‌ها نو می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: حمیدرضا مقدم‌فر، رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم یادبود جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات گفت: این حادثه برای دانشگاهیان و مسئولان علمی کشور یک درس بوده است و باید برای روشن شدن جزئیات این حادثه از سوی نهادهای مربوطه اقدام سریع انجام شود.

علت حادثه هنوز مشخص نشده است و مسئولان امر مشغول ریشه یابی موضوع هستند که باید کمی تأمل و صبر کرد تا از نظر تخصصی علت حادثه مشخص شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه در تلاش هستند که ماجرا را کنترل کنند و دیگر چنین حوادث تلخی اتفاق نیفتد، ادامه داد: تمامی دانشجویانی که در محیط‌های دانشگاه‌های سراسر کشور و خوابگاه‌ها وجود دارند برای مدیران دانشگاه‌ها یک امانت محسوب می‌شوند و باید نسبت به امکانات رفاهی و آموزشی آنها مطابق با استانداردهای لازم اقدام شود.

مقدم‌فر با بیان اینکه پس از حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات به دستور رئیس دانشگاه آزاد، تمامی اتوبوس های فرسوده این دانشگاه تعطیل شدند، ادامه داد: پیمانکار اتوبوسی که دچار سانحه شده بود در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و از شنبه اتوبوس‌های جدید (واحد گشت سیار) زیر نظر شرکت واحد هستند جایگزین تمام اتوبوس‌های فرسوده خواهند شد.

وی اضافه کرد: همه مسئولان دانشگاهی و مدیران دانشگاه‌ها باید بدانند نسبت به هر یک از دانشجویان دانشگاه خود مسؤول بوده و آنها در دانشگاه امانت هستند و باید وظیفه خود را در امانت‌داری بدون هیچگونه اغماضی انجام دهند.

تنها دانشگاه آزاد نباید از این ماجرا عبرت بگیرد، بلکه تمامی دانشگاه های دولتی و غیردولتی باید این از این اتفاق درس بگیرند، چرا که دانشجویان امانت هستند و مدیران دانشگاه ها امانت دار به شمار می روند.

مشاور رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه این حادثه بسیار تأسف برانگیز و دلخراش بود به گونه ای که رهبر معظم انقلاب نیز پیامی برای التیام بازماندگان و خانواده های مصدومان صادر کردند، گفت: برگزاری مراسم یادبود برای جان باختگان موجب التیام خانواده های آنها می شود و لازم است جامعه دانشجویی و اساتید با خانواده های داغدار و مصدومان همدردی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: