کد خبر: ۷۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۳۲
ارتباط بین کم خوابی و اضطراب بی شباهت به معمای مرغ و تخم مرغ نیست. درواقع نمی توان گفت دقیقا اضطراب زمینه ساز کم خوابی است یا کم خوابی باعث ترشح هورمون اضطراب می شود، اما قطعا می توان گفت هر دو مورد به یکدیگر وابسته اند.
کم خوابی و اضطراب با یکدیگر مرتبطندارتباط بین کم خوابی و اضطراب بی شباهت به معمای مرغ و تخم مرغ نیست. درواقع نمی توان گفت دقیقا اضطراب زمینه ساز کم خوابی است یا کم خوابی باعث ترشح هورمون اضطراب می شود، اما قطعا می توان گفت هر دو مورد به یکدیگر وابسته اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، کم خوابی یکی از شایع ترین اختلالات خواب است و بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما گاهی این کم خوابی موجب می شود کل زندگی خانوادگی، تحصیلی و شغلی فرد نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

بسیاری از ما تجربه کرده ایم که وقتی فکرمان مشغول است، شب ها به راحتی نخوابیده ایم یا شب تا صبح راه رفته ایم، اما اگر این مشکل ادامه دار شود، یعنی به نوعی اختلال اضطرابی مبتلا شده ایم که باید تحت درمان قرار گیرد. به طور کلی اضطراب و دلشوره های مکرر و بدون دلیل مشخص نیاز به بررسی توسط روانشناس را دارند.


سعی کنید در مرحله اول از تمرینهایی مثل مطالعه، تماشای فیلم یا حتی همان بازی مشهور شمارش گوسفندها استفاده کنید اما اگر بازهم خوابتان نمی برد، می توانید از دمنوش ها، یک کاسه ماست و خیار، ماست و شوید، ماست و گل محمدی یا در وضعیت حاد  یک قرص خواب آور استفاده کنید.

در صورتی که بی خوابی ادامه دار شد، سری به روانشناس بزنید تا به بررسی دقیق مشکل شما بپردازد. اضطراب گاهی با چاشنی افسردگی و نا امیدی همراه می شود بنابراین بهتر است این موضوع را دست کم نگیرید. در کنار این ها سعی کنید قبل از خواب تنش و اعصاب خوردی نداشته باشید و با ذهن آرام روی تخت دراز بکشید. چرا که ورود به تخت با اعصاب متشنج بی خوابی را تشدید می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: