کد خبر: ۷۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۴۸۶
در حالی که از هفته گذشته قیمت خودرو مسیر کاهشی خود را دنبال می‌کرد و فعالان بازار خودرو امیدوار بودند که افت قیمت خودرو ادامه داشته باشد، روز گذشته بازار به‌دلیل کمبود تولید واکنش منفی نشان داد و قیمت‌ها بالا رفت.
قیمت خودرو در اولین روز از فصل زمستان افزایش یافتبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران: قیمت خودرو در اولین روز از فصل زمستان افزایش یافت.

در حالی که از هفته گذشته قیمت خودرو مسیر کاهشی خود را دنبال می‌کرد و فعالان بازار خودرو امیدوار بودند که افت قیمت خودرو ادامه داشته باشد، روز گذشته بازار به‌دلیل کمبود تولید واکنش منفی نشان داد و قیمت‌ها بالا رفت.

فعالان بازار خودرو اظهار داشتند: تنوع خودرو در بازار بشدت افت کرده است و نمایشگاه داران هم نمی‌توانند خودروهایی که مردم متقاضی آن هستند تأمین کنند. یکی از نمایشگاه داران درباره وضعیت بازار گفت: هفته گذشته با پیش فروش برخی از خودروها، قیمت‌ها در بازار کاهش یافت اما در هفته جاری بازار واقعی نمایان شده است.

بازاری که با کمبود خودرو مواجه است. وی تأکید کرد: بازار خودرو در شرایط رکودی است و تقاضای خودرو نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است اگر غیر از این اتفاق بیفتد و مردم خرید خودرو را در اولویت سبد زندگی خود قرار دهند، مشکلات دوچندان خواهد شد و به‌طور قطع با شوک قیمتی خودرو روبه‌رو خواهیم شد.

از طرفی خبر صفر شدن تولید برخی از خودروها هم به وضعیت نامساعد بازار کمک کرد. طبق آمار تولیدی که وزارت صنعت، معدن و تجارت رسانه‌ای کرده تولید خودروهای پژو پارس معمولی، پژو پارس دوگانه سوز، سمند، تند90 و پارس تندر صفر شده است و معلوم نیست این خودروها چه زمان به چرخه تولید باز می‌گردند.

خودروهای تولید آن متوقف شده که در گذشته آمار داخلی‌سازی آن بالای 87 درصد بوده و معلوم نیست داخلی‌سازی که از آن صحبت می‌شده بر اساس چه وزن و معیاری بوده است. البته سایر خودروها هم شرایط تولید خوبی ندارند و آمار آبان ماه گویای آن است که میزان تولید خودرو در شرکت‌های خودروسازی 58.2 درصد کاهش یافته است و از میزانی هم که تولید صورت می‌گیرد، 50 درصد آن به‌دلیل کمبود قطعه، تجاری‌سازی نمی‌شود و مردم نمی‌توانند به این خودروها برسند.

در این میان بازار خودروهای کارکرده رونق بیشتری دارد و خیلی از کسانیکه امکان خرید خودروی صفر ندارند سراغ خودروهای کم کار کرده می‌روند که البته این خودروها با قیمت‌های صفر کیلومتر تفاوت چندانی ندارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: