کد خبر: ۷۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۹۸
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان هستیم که لازم است رانندگان به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.
بارش برف در محورهای کردستان/کاهش محسوس دما در قزوین
به گزارش خبرداغ ،دانش زندی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش برف در محورهای سنندج – کامیاران، کامیاران – دهگلان، سنندج – دیواندره، دیواندره – بیجار، قروه – دهگلان و سنندج – دهگلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در گردنه مروارید محور سنندج - کامیاران تردد با زنجیرچرخ امکانپذیر است، افزود: همچنین شاهد مه آلودگی و کاهش دید سطح جاده در گردنه‌های (ماموخ - نران - مروارید) محدوده روستای بیانلو و سعد آباد در شهرستان بیجار و کاهش دید افقی تا حداکثر 50 متر را هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان روان و عادی است اما نیاز هست که رانندگان به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

وی در پایان از همشهریان خواست که از تردد و مسافرت‌های غیرضروری در ایام زمستان به ویژه هنگام بارش‌ها خودداری کنند و چنانچه مجبور به تردد در محورهای استان هستند قبل از عزیمت، آخرین اطلاعات وضعیت جاده های استان را از شماره گویای 141 که به صورت شبانه روزی و با فاصله زمانی حداکثر دو ساعته به روز رسانی می‌شود پیگیری کنند.

کاهش محسوس دما با ورود سامانه بارشی به قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از روز جمعه با نفوذ زبانه‌های پرفشار به منطقه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز بتدریج با ورود سامانه بارشی به استان تا اوایل وقت شنبه در بعضی ساعات بارش باران و برف و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز جمعه با نفوذ زبانه‌های پرفشار به منطقه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود؛ در روز جمعه هوا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق کوهستانی و سردسیر هوا برفی و مه‌آلود خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای روز شنبه اول دی ماه نیز هوا نیمه‌ابری تا ابری اوایل وقت ارتفاعات بارش پراکنده برف و مه‌آلود بودن پیش‌بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: