کد خبر: ۷۹۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید: ۳۲۹
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تب مالت از طریق شیر و لبنیات غیر بهداشتی به انسان منتقل می شود.
تب مالت چگونه به انسان منتقل می‌شود؟+علایم تب مالت
به گزارش خبرداغ ،  ظفر پریسایی عصر چهارشنبه در نشست کمیته بیمارهای مشترک انسان و دام افزود: همچنین طبخ نیم پز گوشت، خوردن جگر خام، تنفس هوای آلوده آغل، تماس با مخاط هنگام شیردوشی، لمس حیوان بیمار و تماس با اشیاء آلوده و به طور خلاصه مصرف پنیر، بستنی، سرشیر، خامه و آغوز دام آلوده نیز از راههای انتقال تب مالت به انسان است.

وی بیان داشت: اقدامات لازم در راستای پیشگیری از تب مالت در دامها همچون واکسیناسیون به موقع، محل زندگی سالم دام، خرید و فروش با نظارت دامپزشکی و قرنطینه دام های آلوده انجام شده است.

به گزارش مهر،پریسایی بی اشتهایی، تعریق شبانه، سردرد، دردزانو و مفاصل و کمردرد را از علایم ابتلا به تب مالت عنوان کرد و گفت: افراد در صورت مشاهده این علایم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: