کد خبر: ۷۹۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۲۶۸
پیشکسوت دو و میدانی:
پیشکسوت هنرمند دوومیدانی ایران با ابراز گلایه از فدراسیون این رشته، دغدغه این روزهای خود را نسل جوان و آینده آن‌ها عنوان می‌کند.
حیف است قهرمان دوومیدانی کولبر شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سلمان حسام مدال آور بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور بیان کرد: از نظر من پیشکسوت کسی است که بالای 50 سال سن دارد و ورزش حرفه ای را کنار گذاشته است الان ورزشکار مدال می گیرد خودش را پیشکسوت می داند و حقوق می خواهد. آقای ابطحی مدیرعامل صندوق انسان خوب و وارسته ای است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای ما پیشکسوتان به واسطه حضور او رقم بخورد.

برنده مدال برنز پرتاب دیسک بازی های آسیایی 1974 تهران با ابراز گلایه فدراسیون دوومیدانی گفت: خودمحوری های رئیس فدراسیون باعث شده پیشکسوتان به انزوا کشیده شوند. فقط یک پیشکسوت پرش ارتفاع هست که 40 سال در فدراسیون کار می کند و اجازه ورود دیگران را نمی دهد. او یک شاگرد هم تربیت نکرده و فقط از حقوق و مزایا و مسافرت ها استفاده می کند.

وی افزود: متأسفانه حتی برای دیدن مسابقات هم از ما دعوت نمی کنند. رئیس فدراسیون خوب و خوش برخورد است ولی تخصصی در دوومیدانی ندارد برای همین به پیشکسوتان اهمیت نمی دهد. من چندین کلاس عالیه بین المللی دیدم، قهرمان کاراته بودم و کمربند مشکی دان 5 دارم، قهرمان بوکس کشور بودم بعد وارد دوومیدانی شدم اما حتی به باشگاه پیشکسوتان دعوت نشدم. 30 است باشگاه‌داری می‌کنم. نباید همه کارها را صندوق حمایت انجام دهد. کارمند 33 ساله وزارت و کارشناس ورزش هستم ولی جایگاهی در کمیته پیشکسوتان ندارم دلیلش هم نمی دانم.

حسام که پس از پایان دوره قهرمانی وارد دنیای هنر و سینما شد، خاطرنشان کرد: فدراسیون مسابقات قهرمانی کشور، باشگاه ها و جام فجر دارد ولی یک بار از پیشکسوتان برای دیدن مسابقات دعوت نکرده درحالی که من چند سریال و فیلم بازی کردم هنرمندان برای جلسات به کانون هنرمندان دعوتم می کنند، آنجا که جمشید مشایخی و خیلی بزرگان سینما هستند که در هنر به پای آن ها نمی رسم از من دعوت می شود ولی در ورزش نه. در واقع من به سفره هنرمندان رفته‌ام ولی احترام می گذارند، دعوت و تقدیر می کنند، من را به عنوان تنها کسی می شناسند که بعد از انقلاب از ورزش به هنر رفتم. کسی که در انتهای ورزش خود هنرمند باشد قابل احترام است، من این راه را رفتم. خوشبختانه من سالم زندگی کردم و الان هم هفته ای چند روز ورزش می کنم، باید جوانان و نوجوانان را به راه راست هدایت کنیم، الگوی آن ها هستیم ولی متأسفانه بعضی ها فقط ناهار و شام و مزایای فدراسیون را در نظر می گیرند.

قهرمان پیشین پرتاب دیسک با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز بیان داشت: این قانون خیلی خوب است، باید از نیروهای جوان استفاده کرد ما جوانان تحصیلکرده زیادی داریم که بیکار هستند. ولی بعضی ها در فدراسیون هستند که از 4،5 سازمان حقوق می گیرند، شاگرد هم تربیت نکرده اند. من با احسان حدادی 5 جلسه تمرین کردم، با برادران صمیمی تمرین داشتم و از این که این قدم ها را برداشتم حس رضایت دارم.

حسام ادامه داد: وقتی کیهانی رئیس فدراسیون شد بعد از یک مصاحبه رادویی من، قرار ناهار گذاشت، گفتم هر کمکی از دستم بربیاد انجام می دهم اما بعد از آن دیگر خبری نشد، من 40 ساله از این فدراسیون حقوق نگرفتم ولی با 4 جوان کار کردم. دریغ از اینکه حتی برای ما از مسابقات دعوت کنند. البته کیهانی هرجا هم من را ببیند احترام می گذارد ولی باید از پیشکسوتان استفاده کند مثلا در پرش ارتفاع چند پیشکسوت را دعوت و نظرسنجی کند که برای جوانان چه قدمی برداشته شود. من نه گریه می کنم نه پشت در کسی چمباتمه می زنم و هدفم فقط کمک به نسل جوان است.

این قهرمان پیشکسوت توضیح داد: متأسفانه جوانانی هم هستند که به آن ها کمک نمی شود. طاها غفاری در مسابقات آسیایی در ژاپن مقام دوم تیمی ماده استقامت را کسب کرده ولی الان کولبر است. او از فدراسیون کفش خواسته بود ولی نداده بودند همین باعث شد این جوان ورزش را به طورکل کنار بگذارد. حیف است که این جوان کولبر شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: