کد خبر: ۷۹۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۶
یک نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما داریم راجع به مردم قانون می‌نویسیم و نه راجع به ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر، شما دارید احکامی را حکم می‌کنید که در طاقت مردم نیست و فردا هم انتظار دارید قانون به خوبی اجرا شود.
علیرضا محجوب: قوانینی را حکم می‌کنید که در طاقت مردم نیست/ با حرف‌های زیبا نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم/ برخی نمایندگان طرح‌ها را نمی‌خوانند و رای می‌دهند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا محجوب امروز در صحن علنی مجلس در ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی تصریح کرد: زمانی که بحث تصویب مالیات بر ارزش افزوده مطرح بود حتما بسیاری از شما در مجلس تشریف نداشتید امروز هم درگیرش هستیم.

وی با اشاره به ۲۱ رای مخالف در آن طرح ، گفت: با حرف‌های زیبا نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم.

محجوب با هشدار به نمایندگانی که طرح‌ها را نمی‌خوانند و رای می‌دهند، ابراز داشت: چطور می‌شود که همه ما یک متن را می‌خوانیم اما بعضی طور دیگر متوجه می‌شوند بعد اجرا می‌شود عین چیزی که ما می‌گوییم. ما در همان قانون هم این حرف‌ها را زدیم مجلس محترم عنایت نکرد امروز هم عنایت نمی‌کنید، فردا وقتی گرفتاری درست شد همه می‌شویم طرفدار گرفتار؛ این که فایده ندارد بلکه الان باید دقت کنیم.

این نماینده مردم تهران افزود: آقای بحرینی شما به این صراحت مخالف را به این متهم نکنید که نخوانده است و نفهمیده است ممکن است شما هم در این باب ذره‌ای از آن فهمیده باشید. اگر می‌خواهید دفاع کنید خب دفاع کنید ولی مخالف را متهم نکنید. اینکه ما نخواندیم و سر در نیاوردیم این‌ها در شان مجلس نیست. شما شان دارید ما هم شان داریم وقتی کسی مخالفت می‌کند قرار است خودش دفاع کند. کمیسیون هم حق دارد از متن خودش دفاع کند و حق ندارد به طرف مقابل خود تعرض کند.

وی تاکید کرد: ما می‌گوییم شما متوجه نبودید که این را تصویب کردید ما می‌گوییم شما روشن نیستید و همکارانی که امروز نمی‌خوانند و دقت نمی‌کنند و بعد رای می‌دهند بعدا متوجه اشتباهشان خواهند شد.

محجوب با اشاره به بخشی از این لایحه گفت: تا امروز باب بوده که اگر کسی می‌رود مغازه‌اش را اجاره دهد برود به کارت خوان یا دارایی اطلاع دهد؟ تا حالا باب بوده که کسی که می‌خواهد شغلش را عوض کند به این‌ها اطلاع دهد؟ سال‌ها طول می‌کشد که افراد این‌ها را بدانند. از روز اول در مخالفت با این موضوع گفتیم و باز هم تکرار می‌کنیم قانونی نیست که شما بتوانید فورا این را جا بیاندازید. شما دقت کنید در چیزهایی که تصویب کردید شما دارید درباره کسانی حکم می‌کنید که بسیاری از آن‌ها هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند یا حداقل سواد دارند و معلومات قانونی ندارند. چرا تصور می‌کنید همه باید اندازه ما بفهمند و متوجه بشوند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: خود شما اگر در این واحدها قرار بگیرید معلوم نیست گرفتاری‌ها اجازه دهد که شما این چیزها را به یاد بیاورید. ما تصور می‌کنیم همه نشسته‌اند قانون بخوانند سطر به سطر و کلمه به کلمه آنطوری که ما می نویسیم اجرا کنند بعد بگویند باید ظرف ده روز بیاید. این سراپا خطا است لطف کنید دقت کنید ما داریم راجع به مردم قانون می‌نویسیم و نه راجع به ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر، شما دارید احکامی را حکم می‌کنید که در طاقت مردم نیست و فردا هم انتظار دارید قانون به خوبی اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: