کد خبر: ۷۹۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۰۰
شهردار تهران به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو اشاره و تصریح کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین حادثه‌ای بار دیگر در تهران اتفاق نیفتد چرا که بیش از ۹۰۰ ساختمان ۱۲ طبقه‌ای که در تهران وجود دارد ۲۰۰ ساختمان در معابری هستند که امکان ورود ماشین‌های سنگین آتش نشانی به آن وجود ندارد. البته ما سعی می‌کنیم که از تجربیات حوادث مختلف استفاده کنیم کما این که از تجربه‌ی ساختمان پلاسکو در مدیریت حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو استفاده بسیاری کردیم.
حناچی: امکان دسترسی خودرو‌های آتش نشانی به ۲۰۰ ساختمان بلند مرتبه تهران وجود ندارد

شهردار تهران از وضعیت دسترسی به حدود 200 ساختمان بلند مرتبه در تهران به هنگام وقوع حوادث و بحران‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان آتش نشانی و بسیج شهرداری تهران ، در دفتر مرکزی آتش نشانی تهران برگزار شد به حوادثی که تهران را تهدید می‌کند اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت آموزش شهروندان گفت: در سازمانهای هوشمند نیروها آموزش دیده‌اند و آنان می‌توانند که در زمان حادثه بدون هیچ پشتیبانی در منطقه حاضر شده و اقدامات خود را انجام دهند.

این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما بعد از وقوع حادثه به تجمع مردم در اطراف محل وقوع است که در این خصوص باید فرهنگ سازی و اقدامات لازم انجام شود.

شهردار تهران با بیان اینکه پشتیبانی از امداد گران در زمان بحران یکی از معضلات اصلی است گفت: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که اگر حادثه‌ای در منطقه‌ای رخ دهد سبب انسداد شریان‌های اصلی شده و منطقه حالت نظامی به خود می‌گیرد.

وی به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو اشاره و تصریح کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین حادثه‌ای بار دیگر در تهران اتفاق نیفتد چرا که بیش از 900 ساختمان 12 طبقه‌ای که در تهران وجود دارد 200 ساختمان در معابری هستند که امکان ورود ماشین‌های سنگین آتش نشانی به آن وجود ندارد. البته ما سعی می‌کنیم که از تجربیات حوادث مختلف استفاده کنیم کما این که از تجربه‌ی ساختمان پلاسکو در مدیریت حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو استفاده بسیاری کردیم.

شهردار تهران از نبود نقشه برخی از ساختمان‌ها بخصوص ساختمان‌های قدیمی در شهر انتقاد کرد و گفت: نبود این نقشه‌ها در زمان بحران و حادثه مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند به ویژه آنکه در زمان بحران باید اتاق فکری با حضور معماران وطراحان ساختمان تشکیل شده و این موارد بررسی شود.

حناچی با اشاره به وقوع زلزله احتمالی در تهران خاطر نشان کرد: فرض کنیم اگر در ساعتی که اکثر شهروندان در خانه‌های خود هستند زلزله شدیدی در شهر رخ دهد. آن وقت چه اتفاقی می‌افتد. در همین زمینه یک گروه از کشور ژاپن در اواسط دهه 70 تحقیقاتی را انجام داده و نقاط آسیب پذیر نیز مشخص شد.

حناچی از نشت گاز و حوادث ثانوی زلزله ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند که در زمان زلزله تنها آوار و خرابی ساختمان‌ها حادثه ساز است در حالی که نشت گاز بسیار مهمتر است اگر ما شبکه گاز هوشمند نداشته باشیم ممکن است در شهر انفجارهایی رخ دهد کما این که مواردی از آن در گذشته در برخی از نقاط جهان نیز رخ داده است.

وی با تاکید بر این که باید از طریق آموزش با زلزله مقابله کرد، افزود: باید نیروهای متخصص را آموزش دهیم و در این زمینه یک حرکت اجتماعی ایجاد شود توجه داشته باشیم که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از جان وجود ندارد و باید برای حفظ جان شهروندان تلاش کنیم.

حناچی با استقبال از تفاهم میان آتش نشانی و بسیج اظهارکرد:‌ بسیج به عنوان حامی نظام همواره در شرایط مختلف حضور داشته و بر اساس تفاهم نامه نیز نیروهای آتش نشانی به نیروهای بسیج آموزش‌های ایمنی لازم را ارائه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: