کد خبر: ۷۹۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۲۴۴
رئیس‌جمهور سودان که بعد از ظهر روز یکشنبه وارد دمشق شده بود، با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد
اولین سفر رسمی یک رئیس کشور به سوریه بعد از ۸ سال«عمر حسن البشیر» رئیس‌جمهور سودان بعد از ظهر روز یکشنبه به دمشق سفر و با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

 سانا گزارش داد که دو طرف در کاخ الشعب با یکدیگر دیدار و درباره تقویت روابط دو جانبه و تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  سانا، دو طرف سوری و سودانی بر ضرورت تشریک مساعی کشورهای عربی برای عبور از بحران‌هایی که بسیاری از کشورهای عربی با آن مواجه هستند، تاکید کرده و خواستار احترام به حاکمیت این کشورها و عدم دخالت در امور دخلی آنها شدند.

طرفین همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی با توجه به تحولات منطقه به خصوص در کشورهای عربی و همچنین همکاری با یکدیگر برای مقابله با سناریوهایی که منافع کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

 

رئیس جمهور سودان ضمن ابراز امیدواری درباره بهبودی هر چه سریعتر اوضاع سوریه گفت که تضعیف دولت این کشور دیگر کشورهای عربی منطقه را تحت شعاع قرار می‌دهد و تحولات چند سال اخیر منطقه، کاملا گویای این مساله است.

رئیس جمهور سودان تصریح کرد که کشورش در کنار سوریه می‌ایستد تا امنیت آن بازگردد و این آمادگی را دارد که همه توان خود را برای حمایت از وحدت اراضی سوریه به کار بگیرد.

از سوی دیگر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که اتکای برخی کشورهای عربی به غرب هیچ منفعتی برای امت عربی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: