کد خبر: ۷۹۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
تعداد بازدید: ۳۰۰
هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، با واگذاری شرکت های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس موافقت کرد.
موافقت هیات دولت با واگذاری شرکت‌های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس/ دستگاه‌های اجرایی ملزم به نصب دستگاه شوک قلبی شدند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در این جلسه همچنین اعضای هیات دولت به منظور تسریع در صدور اسناد تفکیکی در جهت بهبود تولیدات کشاورزی، تسهیل شرایط تأمین سرمایه و رفع موانع اداری برای بهبود فضای کسب و کار، با اصلاح مصوبه مربوط به حد نصاب فنی و اقتصادی اراضی موضوع فعالیت های کشاورزی موافقت کردند.

بر این اساس، صدور اسناد تفکیکی اجرای طرح های کشاورزی اعم از گلخانه، دامداری، مرغداری، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی کشاورزی که تاکنون قبل از بهره برداری از طرح متوقف شده بود، با تأیید وزارت جهاد کشاورزی و پس از اجرای حداقل 30 درصد طرح مجاز شد.

آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی اصلاح شد

دولت با هدف ارتقای کیفیت شغلی تولیدکنندگان و بهره برداران خرد و کلان حوزه کشاورزی و نیز ساماندهی بهتر و مؤثرتر فعالیت‌های شاغلین بخش کشاورزی از طریق شکل‌گیری نظام حرفه‌ای مستقل، آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی را اصلاح کرد.

لزوم جلب مشارکت مردم به حضور در عرصه کشاورزی، ضرورت ایجاد تشکل مردمی فراگیر و قدرتمند برای مدیریت بخش کشاورزی و رفع موانع فراروی نظام صنفی کشاورزی موجود، از دیگر دلایل اصلاح آیین نامه یاد شده است.

طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی به سراسر کشور تسری می یابد

دولت با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ایجاد زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی و باغ ها و تغییر کاربری در سایر استان های کشور از طریق اخذ جریمه نقدی، با تسری طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سراسر کشور موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد در حریم و خارج از حریم شهرها و در چارچوب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، اقدام قانونی را برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز کمیسیون مربوط بر روی محدوده های موضوع آن قانون ایجاد شده است، انجام دهد.

الزام نمایندگان و وکلای شرکت کننده در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی به داشتن پروانه کارگزاری گمرکی

هیأت وزیران به منظور جلوگیری از تردد افراد سودجو در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی با هدف فرار از قانون و مقررات، مصوب کرد اشخاصی که به نمایندگی یا وکالت از طرف شخص حقوقی، دولتی یا خصوصی یا سفارتخانه‌ها در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی شرکت می‌نمایند، لازم است دارای پروانه وکالت دادگستری یا کارشناس رسمی یا کارگزار گمرکی یا نماینده قضایی و یا کارمند شخص حقوقی دارای شرایط مربوط باشند.

آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار به تصویب رسید

دولت با هدف شایسته سالاری و استفاده از تجربیات مدیریتی جهت بهبود عملکرد شهرداران، آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار را به تصویب رساند.

 

دستگاه های اجرایی ملزم به نصب دستگاه شوک قلبی خودکار در ساختمان های متبوع شدند

هیأت وزیران در راستای اقدامات پیشگیرانه سریع و به موقع در مواجهه با حملات قلبی و به منظور کاهش و پیشگیری از مرگ و میرهای ناشی از سکته های قلبی، مصوب کرد تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی، شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان های تابعه و استانداری ها از محل اعتبارات داخلی مربوط نسبت به خرید شوک قلبی خودکار (AED) و نصب آن در محل ساختمان های متبوع اقدام نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
این جمله که منافع ملی جناحی نیست جمله درست و برحقی است ولی از آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان پذیرفته نیست چرا که ایشان چند سال پیش در ابتدای مذاکرات هسته‌ای در شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود اگر برجام به جایی نرسد جناح مورد نظر ایشان در انتخابات شکست خواهد خورد.


بنده هم اگر جای آقای ظریف بودم بعد از چند سال دیپلماسی التماسی بی‌نتیجه که حاصل آن عقب افتادن کشور می‌باشد به جای پاسخگویی به ملت شعارهای انقلابی سر می‌دادم.


خدا را شکر که پس از 64 ماه جناب ظریف اظهار می‌دارد نباید همه نگاهمان به آمریکا متمرکز شود! ولی یک دیپلمات ارشد اگر 64 ماه از مردم عقب باشد آیا مدیر موفقی است؟!


امیدواریم این شعارهای انقلابی که آقای ظریف امروز سر می‌دهد واقعی باشد یعنی به حرف‌هایی که می‌زند اعتقاد داشته باشد.


از زمان امضای برجام قیمت دلار و سکه روندی افزایشی داشته است چگونه آقای ظریف می‌توانند از برجام دفاع کنند در حالی که مردم قدرت خریدشان به پایین‌ترین حد رسیده و بی‌اعتنایی چند کشور غربی نسبت به تعهداتشان در برجام چالش جدی برای اقتصاد کشور شده است. زیرا تحریم‌ها هنوز نرفته خیلی زود در حجم گسترده‌تری بازگشتند!


اصرار دولت بر FATF و CFT نشانگر آن است که آقای روحانی از گذشته عبرت نگرفته‌اند و بنا ندارند باور ملی و ما می‌توانیم را ابتدا با شروع از خودشان، بپذیرند. دولت در هر مقوله‌ای ورود پیدا کرد پیام‌آور خسارت بوده‌ است.


آقای روحانی! شما که مرتب می‌گویید برجام خوب و موفق بوده است و برای تکرار این موفقیت باید امثال FATF به نتیجه برسند؟! لطفا همان برجامی را که با آن آب خوردن ما را حل کردید و ارزانی به وجود آوردید تا آخر برسانید کافی است. این 3-4 برابری قیمت، گرانی، تورم، رکود و... هم فقط حباب است و مخالفین شما احتمالا بزرگ‌نمایی می‌کنند، هیچ مشکلی در جامعه نیست الحمدلله همه حقوق‌های چند ده میلیونی می‌گیرند و هیچ‌کس مشکلی ندارد! نه بیکاری هست، نه تورم، نه گرانی، نه افزایش قیمت‌های 3-4 برابری؟! و...


به اشک وندی شرمن سوگند، به امضای تضمینی کری سوگند، به باک خالی هواپیمای وزیر امور خارجه‌مان در آلمان سوگند، و... که برجام مرده است لطفا آن را به خاک بسپارید تا بوی تعفن او دیگران را بیمار نکند! و مردم را بیش از این معطل وهم و خیال خام خود ننمایید. به یاد این شعر بیفتید که «سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد!» تا دیرنشده به خود آیید که ناگاه چه‌قدر زود دیر می‌شود!


جناب روحانی! مردم و مراجع اسلام را خوب فهمیده‌اند، لطفا شما نیز به دور از اطرافیان و هیاهوها، مفاد برجام و FATF و CFT را مطالعه کنید و بعد به قضاوت بنشینید؟!


مگر آقای رئیس‌جمهور نمی‌گفتند با برجام همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد، پس چرا خلاف آن صورت گرفت؟ چرا آقایان از گذشته درس عبرت نمی‌گیرند؟ همه باید به موضوع حساس باشیم و نگذاریم با FATF خسارت‌های برجام مجددا تکرار بشوند.


آقای جهانگیری کارش این نیست که برای رفع حصر از سران فتنه به رهبری نامه بنویسد. ایشان مسئول شده که در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم کار بکند. اگر از عهده مسئولیتی که دارند برنمی‌آید چرا به جای این‌گونه حاشیه‌سازی‌ها کنار نمی‌رود؟


در فرانسه به دلیل مخالفت مردم با لیبرال دموکراسی غرب شاهد اعتراض گسترده هستیم. در خباثت رسانه‌های غربی همین بس که رفتار خشن پلیس این کشور با مردم را بازتاب نمی‌دهند و سانسور می‌کنند. حال اگر کمتر از این اتفاق در ایران بود تمام تلاش خود را می‌کردند که از کاه کوه بسازند.


مگر دولت موظف نیست جلوی افسارگسیختگی بازار و گرانی را بگیرد؟! چرا بازار را به حال خود رها کرده است... یک انسان منصف سری به بازار بزند و قیمت‌های مقایسه‌ای چند ماه اخیر را به دولت ارائه کند تا مسئولان امر متوجه 3-4 برابر شدن قیمت خیلی از چیزها بشوند شاید به خود زحمتی بدهند؟!


خودرو با چه فرمولی قیمت‌گذاری می‌شود که به یک باره 100 درصد گران شده است؟ به مردم توضیح بدهند که چرا بعد از سال‌ها از فعالیت صنعت خودروسازی در کشور هنوز نتوانسته‌اند خودرو ملی تولید کنند؟


گزارش کیهان چهارشنبه با عنوان «خودروسازان، پیش چشم دولت، مردم را زیر گرفتند» خیلی عالی بود. لطفا این بحث را ادامه دهید و به این دو مورد زیر هم بپردازید:
1- اگر این همه از جیب مردم و بیت‌المال از خودروسازان داخلی حمایت می‌شود چرا باید این همه سود بر روی خودروهای داخلی بکشند؟! اینها کی قرار است از مردم حمایت کنند؟!
2- چرا قطعات خودرویی که روی خودروها نصب می‌شود نام شرکت سازنده داخلی یا خارجی بر روی قطعات نصب نمی‌شود؟! اداره استاندارد چه نقشی باید ایفا کند؟!


144 خانواده در سنندج در سال 88 برای ساخت مسکن مهر با واریز 75 میلیون تومان ثبت‌نام نمودند. در سال 90 پیشرفت کار تا 95 درصد رسیده بود. چرا مسئولان امر نسبت به تحویل آنها اقدام نمی‌کنند؟! علی‌رغم پیگیری متاسفانه کسی پاسخگو نیست؟!


مسکن مهر برای دولت فعلی سودآوری داشته است. بدین خاطر که اقساطی که در حال پرداخت است کمک زیادی به دولت کرده است و دولت می‌توانست با اتمام این پروژه هم رونق به کسب و کار دهد و هم اشتغالزایی کند و بعد از اتمام کار پرداخت اقساط وام مسکن متقاضیان مسکن مهر، این نقدینگی را به سمت صنعت هدایت می‌کرد.


پراید بازار آزاد چهل میلیون تومان است با 5 درصد زیر قیمت بازار می‌شود 38 میلیون! آیا باید بپذیریم که تورم زیر 20 درصد است؟!


اشتباهات و انحرافاتی که در چهارساله دوم دولت آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاد موجب شد آقای روحانی رای بیاورد و وضعیت کنونی رقم بخورد. چرا زمانی‌که بر صندلی قدرت می‌نشینند به یاد مردم نیستند و زمانی که دیگر مسئولیتی ندارند، سنگ مردم را به سینه می‌زنند؟


اول انقلاب مدرک لیسانس بازرگانی داشتم. به بنده پیشنهاد مدیرعاملی یکی از شرکت‌های گروه صنعتی بهشهر(بهپوش) شد از آنجا که افراد دیگری را شایسته‌تر از خودم می‌دیدم نپذیرفتم. در حال حاضر با حقوق دو میلیون و 400 هزار تومان زندگی در بازنشستگی را تجربه می‌کنم و خدا را شکرگزارم چرا که خودم را مدیون خون شهدا می‌دانم و معتقدم دنیا سیری ندارد.


در یک شهرستان کوچک چون برخوار اصفهان قیمت گوشت امسال چند بار افزایش یافت و اخیرا به 80 هزار تومان رسیده است! یک کارگر با 50-60 هزار تومان حقوق روزانه و مستاجری و با این وضعیت بیکاری واقعا در ماه چقدر قادر خواهد بود یک کیلو گوشت خریداری نماید؟!


روغنی که برای موتور خودرو خریداری کردم روی آن 32 هزار تومان قیمت خورده بود. اما 64 هزار تومان به بنده فروختند! این موضوع در همه مراکز یا فروشگاه‌های عرضه روغن خودرو اتفاق می‌افتد. برای مردم سوال شده است که چرا تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده برخورد نمی‌کند. در حالی که قانون در این خصوص کاملا مشخص و شفاف است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: