کد خبر: ۷۹۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۷
آسیای مرکزی به عنوان منطقه‌ای دارای طبیعت بکر، کوه‌های بلند، آثار باستانی-تفریحی و مردمی مهمان نواز همه فصل‌های سال در اولویت گردشگران خارجی قرار دارد.
6 توصیه به کسانی که قصد سفر به آسیای مرکزی دارند
به گزارش خبرداغ ، آسیای مرکزی به عنوان منطقه‌ای دارای طبیعت بکر، کوه‌های بلند، آثار باستانی، تفریحی و مردمی مهمان نواز همیشه در اولویت گردشگران خارجی قرار دارد.

سفر به آسیای مرکزی را تنها عدم توجه به قوانین و ساختارهای حاکم بر این کشورها می‌تواند تا حدودی تلخ سازد لذا برای سفر به این کشورها توصیه‌های ذیل را باید به یاد داشت.

ثبت نام  در محل اقامت

بعد از ورود به کشورهای آسیای مرکزی مسافر باید در محل اقامت خود ثبت نام کند زیرا در صورت رو به رو شدن با پلیس وی از شما نه فقط گذرنامه بلکه ورقه ثبت اقامت را نیز جویا می‌شود.

بعد از ورود به این کشورها بلیط‌های پرواز خود را نگه دارید تا در مورد زمان ورود به این کشور سوالی ایجاد نشود.

در هر یک از کشورهای آسیای مرکزی زمان ثبت اقامت می‌تواند متفاوت باشد، لذا قبل از سفر بهتر است که اطلاعات ضروری در این خصوص را از شرکت گردشگری یا سفارت کسب کنید.

حضور فیزیکی پلیس

در ازبکستان و ترکمنستان تعداد کارمندان پلیس در خیابان‌ها بسیار زیاد است ولی در قرقیزستان و قزاقستان تعداد آنان زیاد نیست اما در صورت لزوم می‌توانند در اسرع زمان در محل مورد نیاز ظاهر شوند.

پلیس، راهنمای گردشگران

نباید از کارمندان پلیس ترسید و هر سوالی که دارید می‌توانید از آنان بپرسید.

آنان به شما می‌توانند در پیدا کردن راه توضیحات لازم را ارائه کنند.

عکاسی و فیلم گرفتن

در قرقیزستان و قزاقستان اگر فکر می‌کنید که حقوق شما از سوی پلیس نقض می‌شود می‌توانید با خیال راحت از آنان عکس و فیلم بگیرید.

در ازبکستان و ترکمسنتان در بهترین حالت برای عکس و فیلم گرفتن از پلیس تلفن یا دوربین عکاسی خود را از دست می‌دهید و در بدترین حالت به مدت 15 روز زندانی می‌شوید.

حرف و رفتار خود را کنترل کنید

اگر شما را کارمند پلیس متوقف کرد به هیچ وجه دشنام ندهید، به افسر پلیس توهین نکنید و هرگز با وی درگیر نشوید.

به جای این با آرامش کامل صحبت کنید و آگاهش کنید که این گفت‌وگو ضبط می‌شود.

عکاسی در اماکن عمومی

به یاد داشته باشید که در تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان شما از حق عکاسی از برخی مکان‌ها محروم هستید اما اگر میل زیادی داشته باشید می‌توانید از طریق پرداخت پول تقریبا بین 5 تا 20 دلار از مکان دلخواه عکاسی کنید.

اما در ترکمنستان، تلاشی برای عکاسی از چنین اماکنی، حتی از طریق پرداخت پول نکنید.

 فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: