کد خبر: ۷۹۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۲۸۹
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: نحوه تامین واکسیناسیون طیور بر مبنای یک برنامه ملی است که دولت ارز را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد بنابراین تمامی داروها، آنتی بیوتیک‌ها و واکسن‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود.
واردات واکسن دامی با ارز دولتی انجام می‌شود/ اکوسیستم زاینده رود تحت کنترل دامپزشکی است/ خرید ارز از دولت بر عهده اتحادیه‌ها است

به گزارش خبرداغ ،  معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با  ایلنا، در رابطه با تامین واکسن مورد نیاز صنایع دام و طیور کشور اظهار کرد: واکسیناسیون طیور بر مبنای یک برنامه ملی است که دولت ارز را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد بنابراین تمامی داروها، آنتی بیوتیک‌ها و واکسن‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و به این صورت نیست که با ارز آزاد خریداری شود.

وی افزود: تمامی واکسن‌ها توسط دولت تامین ارز می‌شود اما پول ارز را خود اتحادیه‌ها باید تامین کنند. 100درصد مواد اولیه اعم از خوراک، ذرت، سویا و واکسن توسط دولت ارز آن تامین می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به حل معضل آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان اذعان داشت: ما چهار اکوسیستم اصلی در کشور داریم که به اکوسیستم خزر، اکوسیستم زاینده رود اکوسیستم آذرچای و ستارخان و اکوسیستم میغان تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت به اکوسیستم زاینده رود برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم،تصریح کرد: در حال حاضر در آبان ماه نسبت به مدت مشابه 85 درصد و در مهر ماه 80 درصد کانون‌های پرخطرمان کاهش پیدا کرده است. در مرغداری‌های صنعتی رخدادی در این زمینه نداشتیم و خارج از اکوسیستم‌ها به صورت انگشت شمار این بیماری نمود داشته است لذا شرایط در حال حاضر تحت کنترل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: