کد خبر: ۷۹۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۲۳۶
دادگاهی در کانادا مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی را که در انتظار استرداد به آمریکا است، با وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد.
کانادا مدیر بازداشتی شرکت هوآوی را با وثیقه آزاد کرددادگاهی در کانادا مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی را که در انتظار استرداد به آمریکا است، با وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری رویترز، «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی و دختر بنیانگذار شرکت هوآوی که هفته گذشته در کانادا دستگیر شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.
قاضی «ویلیام ارکه» سه شنبه شب در جلسه دادگاه در شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا حکم آزادی موقت منگ را با وثیقه 10 میلیون دلار کانادا (7.5 میلیون دلار آمریکا) و برخی شرایط دیگر صادر کرد.
منابع خبری در کانادا پنجشنبه گذشته گزارش دادند که پلیس این کشور منگ را شنبه گذشته به درخواست مقام های آمریکایی دستگیر کرده بود.
نخستین جلسه دادگاه منگ جمعه گذشته برگزار شد و اتهام او بر اساس نظر قاضی دادگاه ونکوور کانادا، نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در سال های 2009 تا 2013 از طریق راه اندازی یک شرکت هنگ کنگی به نام 'اسکای کام' است.
چنانچه این اتهام ها ثابت شود، منگ به اتهام فریب بانک ها و نهادهای آمریکایی به 30 سال حبس محکوم و به آمریکا مسترد خواهد شد.
به دنبال انتشار خبر دستگیری منگ، 'لی یو چنگ' معاون وزیر امور خارجه چین از سفیر کانادا در پکن خواست، اتاوا هر چه سریعتر وی را آزاد کند.
وزارت خارجه چین همچنین سفیر کانادا در پکن را احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرد.
آمریکا مدعی است شرکت فناوری هوآوی چینی تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده است اما این شرکت چینی هر گونه اتهامی را در این راستا تکذیب کرده است.
با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا گزارش های دیگری نیز حاکی است که شرکت فنآوری 'سیسکو' آمریکا از کارکنان خود خواسته است از هر گونه سفر غیرضروری به چین خودداری کنند تا مبادا پکن در اقدامی تلافی جویانه به دنبال بازداشت آنها باشد.
برخی از کارکنان این شرکت آمریکایی اعلام کرده اند در روزهای اخیر پیامک های الکترونیکی دریافت کرده اند که از آنها خواسته شده است از هم اکنون هر گونه برنامه سفر به چین را لغو کنند.
نگرانی در میان مدیران آمریکایی از اقدامات تلافی جویانه چین افزایش یافته است و گفته می شود شماری از مسئولان اجرایی شرکت ها برنامه های سفر به چین را به زمانی دیگر موکول کرده اند.
در ادامه این تنش ها، پکن روز سه شنبه 'مایکل کاوریگ' دیپلمات سابق کانادایی را که برای یک گروه بین المللی در چین فعالیت می کرده، بازداشت کرد.
اگرچه هنوز هیچ ارتباطی بین دستگیری مدیر هوآوی در کانادا با این دیپلمات سابق کانادایی در چین مشخص نشده، اما این اتفاق درست در میانه تنش پکن با واشنگتن و اتاوا بر سر این موضوع روی داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: