کد خبر: ۷۹۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۲۹
وقتی عبارت «افسردگی پس از زایمان» را می شنوید یاد چه موضوعی می افتید؟ احتمالا تصویری از یک مادر جوان، که نوزادش را در آغوش دارد، شلخته لباس پوشیده و حتی اشک می ریزد. اما بهتر است چشمهایتان را بشویید و جور دیگری به ماجرا نگاه کنید، چرا که افزون بر بانوان، برخی مردها نیز دچار افسردگی پس از زایمان می شوند.
اقدام جالب وزارت بهداشت بریتانیا:حمایت از پدرانی که دچار افسردگی پس از زایمان همسرانشان شده اندوقتی عبارت «افسردگی پس از زایمان» را می شنوید یاد چه موضوعی می افتید؟ احتمالا تصویری از یک مادر جوان، که نوزادش را در آغوش دارد، شلخته لباس پوشیده و حتی اشک می ریزد. اما بهتر است چشمهایتان را بشویید و جور دیگری به ماجرا نگاه کنید، چرا که افزون بر بانوان، برخی مردها نیز دچار افسردگی پس از زایمان می شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از   انتخاب، باور کردنش سخت است اما سالانه میلیونها مرد در سراسر جهان درجاتی از افسردگی پس از زایمان همسرشان را تحمل می کنند. این افسردگی نه تنها در درجات خفیف دیده می شود، بلکه گاهی تا حدی تشدید می شود که منجر به نیاز برای چکاپ روانشناسی و جلسات مشاوره حرفه ای می شود.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت بریتانیا، افسردگی پس از زایمان بین 8 تا 11 درصد از پدران را تحت تاثیر قرار می دهد. بر هنمین اساس نیز وزارت بهداشت اعلام کرده که از این پس پدران جوانی که احساس اضطراب  تنهایی یا  افسردگی  می کنند را با طرح های ارزیابی سلام بررسی کرده و تحت پوشش قرار می دهد.

وزارت بهداشت بریتانیا می گوید این طرح برای آینده کودکان نیز بسیار مهم است چرا که یک خانواده سالم باید پدر و مادری امیدوار و سالم داشته باشد .

افسردگی بعد از زایمان یک اختلال شناخته شده روانی است که معمولا بین 6 تا 3 درصد از مادران را شامل می شود. از مهمترین علامتهای این بیماری می توان به ناراحتی دائمی یا بی حوصلگی، احساس ناامیدی و بی ارزش بودن، از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای فرد جذاب بودند و افکار خودکشی اشاره کرد.

تا پیش از این تصور می شد افسردگی پس از زایمان با تغییرات هورمونی مرتبط است اما به نظر می رسد افسردگی پس از زایمان مادر روی پدر هم تاثیر گذار است و بنابراین این حالت چیزی فراتر از تغییرات بدنی و هورمونی است.

همانطور که با افسردگی مادران پس از تولد نوزاد، سبک دلبستگی مادر و نوزاد متحول می شود، این وضعیت می تواند به طور جدی دلبستگی پدر و فرزند و ماهیت تعامل پدر و فرزند  را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین می تواند مشکلات رفتاری و عاطفی را در کودک را افزایش دهد. پدران افسرده نسبت به پدران غیر افسرده حدود 20 برابر احتمال خودکشی بالاتری دارند.

اقدام جالب وزارت بهداشت بریتانیا:حمایت از پدرانی که دچار افسردگی پس از زایمان همسرانشان شده اند

بر اساس پژوهش ها مردانی که همسرانشان پس از زایمان افسرده می شوند بیشتر در خطر افسردگی قرار دارند. البته عواملی مثل سابقه اضطراب، افسردگی، خودکشی و ... نیز در این حالت بی تاثیر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: