کد خبر: ۷۹۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۲۲۱
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: وضعیت ذخایر دام کشور مناسب نیست و با کمبود شدید دام مواجه هستیم. همین امر باعث افزایش 5 تا 6 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده است.
دولت چاره‌ای جز واردات گوشت منجمد ندارد/ گوشت گرم در خرده فروشی‌ها 70 هزار تومان عرضه می‌شود/ افزایش اجاره قصابی‌ها از سوی اتباع خارجی/ قاچاق دام همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرداغ، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با  ایلنا، در خصوص توزیع گوشت منجمد در بازار و اینکه گفته شده مردم در صف‌های طولانی باید منتظر خرید گوشت باشند و فقط به سرپرستان خانواده با ارائه کارت ملی و در بازه زمانی یک ماهه گوشت منجمد فروخته می‌شود، اظهار کرد: گوشت منجمد به تدریج در حال توزیع در بازار است اما این کار توسط پشتیبانی امور دام و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و عاملین و اعضای اتحادیه ما در این زمینه دخالتی ندارند اما ما بازار را رصد می‌کنیم و متاسفانه بازار این روزها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد.


وی افزود: بازار گوشت گرم داخلی برای کله‌پزی‌ها، رستوران‌ها و فروشندگان دل و جگر مناسب نیست و بسیار شرایط سختی شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در بازار دام اذعان داشت: وضعیت ذخایر دام کشور مناسب نیست و با کمبود شدید دام به دلیل قاچاق مواجه هستیم. همین امر باعث افزایش 5 تا 6 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده که مردم قدرت خرید آن را ندارند.

ملکی در رابطه با قیمت گوشت گرم داخلی تصریح کرد: مغازه‌داران این گوشت را با قیمت 62 تا 63 هزار تومان از واحدهای صنفی خریداری می‌کنند و شقه بدون دنبه را به قیمت 69 تا 70 هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: قاچاق دام همچنان ادامه دارد و دامداران با کمبود دام مواجه هستند. برخی دامداران میش‌هایی را که زاد و ولد نداشتند به کشتارگاه فرستادند و تعداد گوسفند ماده هم رو به کاهش است و می‌تواند در بهار ما را با دردسر مواجه کند.

وی افزود: با افزایش تقاضا در بازار و کمبود دام با مشکل مواجه شده‌ایم اما کاری به جز واردات گوشت منجمد برای تامین نیاز بازار از دست اتحادیه و دولت بر نمی‌آید. حتی اگر امروز جلوی قاچاق را بگیرند دیگر برای حل بحران دیر شده و دامی که می‌توانست اوضاع کشور را از این آشفتگی بازار نجات دهد از کشور خارج شده است و دام مولد هم به جای تولید و زاد و ولد روانه بازار شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش حضور برخی اتباع خارجی در بازار گوشت قرمز تشریح کرد: برخی اتباع خارجی مغازه‌ها را اجاره کرده‌اند و با افزایش قیمت گوشت باعث اخلال در بازار شده‌اند و با همراهی برخی سودجویان داخلی در قاچاق دام هم فعالیت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: