کد خبر: ۷۹۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
تعداد بازدید: ۴۹۹
به نظر می رسد وضع تغذیه فضایی ها آنطور که به نظر می رسد سخت و بد نیست و حتی آنها هم در آستانه سال نو میلادی شام کریسمس دارند.
شام شب عید فضایی ها رسید

به گزارش خبرداغ ، به نظر می رسد وضع تغذیه فضایی ها آنطور که به نظر می رسد سخت و بد نیست و حتی آنها هم در آستانه سال نو میلادی شام کریسمس دارند. 

ایستگاه فضایی به صورت ماهیانه محوله هایی را از زمین دریافت می کند که در حفظ آمادگی کارکنان و نگهداری تاسیسات آن اهمیت بالایی دارند. این محموله‌ها شامل اقلامی نظیر مواد خوراکی، وسایل شخصی، ابزارهای علمی، تحقیقاتی و غیره است.

اسپیس ایکس اخیرا با ارسال کپسول دراگون اقلام مختلفی را برای ساکنان ایستگاه فضایی فرستاده که یکی از آنها شام کریسمس است و از سینه بوقلمون دودی، سس کرن‌بری، سیب زمینی شیرین و کیک میوه ای تشکیل شده است. در ادامه گزینه های دیگری نیز برای تکمیل ضیافت در نظر گرفته شده است.

در کنار این غذای خوشمزه ۳۶ هزار کرم و ۴۰ موش آزمایشگاهی نیز برای انجام آزمایشاتی در مورد تاثیر فضا بر افزایش سن و ماهیچه ها عازم خارج از جو شده اند. ناسا پس از اینکه در آخرین لحظه متوجه فاسد بودن غذای موش ها شد عملیات پرتاب را برای یک روز به تاخیر انداخت.

پس از تعویض غذای موش ها محموله ۲.۵ تنی با کمک راکت فالکون ۹ از «پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ» به فضا انتقال یافت. این موشک ۶۴ شی مختلف از جمله خاکستر صد فرد فوت شده را به خود به فضا برده بود که رکورد جدیدی برای صنایع فضایی آمریکا به شمار می رود. هرچند در این زمینه هند با حمل ۱۰۴ محموله مختلف طی یک پرتاب حرف اول را در جهان می زند.

اگرچه ماموریت ارسال بار با موفقیت انجام شد اما موشک حین تلاش برای فرود روی یکی از مناطق مشخص شده دچار چرخش‌های ناگهانی و دیوانه‌وار شد. دلیل اصلی ناموفق بودن فرود این راکت بروز مشکلاتی در پمپ هیدرولیکی بالچه‌های فرود عنوان شده است.

 دیجیاتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: