کد خبر: ۷۹۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
تعداد بازدید: ۲۵۰
حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین :
مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از رفع مشکل بانکی ایجاد شده میان دو کشور خبر داد. او گفت: مشکل بانکی ایران و چین رفع شده و از فردا که آغاز هفته چینی هاست، دوباره تبادلات مالی از سر گرفته خواهد شد و مانند گذشته می توانیم با یک بانکی چینی کار کنیم.
مشکل بانکی ایران و چین رفع شد؛ تبادلات مالی از فردا دوباره از سر گرفته می‌شود / مشکل قبلی ایرانیان مشغول تجارت یا تحصیل در چین، بهانه‌هایی مانند FATF همچنان باقی است

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از رفع مشکل بانکی ایجاد شده میان دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، حریری  گفت: مشکل بانکی ایران و چین رفع شده و از فردا که آغاز هفته چینی هاست، دوباره تبادلات مالی از سر گرفته خواهد شد و مانند گذشته می توانیم با یک بانکی چینی کار کنیم.

مشکلات به بهانه FATF همچنان باقی است

او افزود: البته مشکل ایرانی هایی که در چین مشغول تجارت یا تحصیل هستند به همان دلیل همان پاسپورت ایرانی شان، به بهانه هایی مانند FATF همچنان باقی است اما ایران و چین مانند گذشته کار خواهند کرد.

دو میلیون دلار تقاضای انباشته وجود دارد

حریری در عین حال تصریح کرد: در مدتی که این مشکل به وجود آمده بود، تقاضایی به صورت انباشته جمع شده است. ما در سال حدود یک میلیارد دلار از چین واردات داریم و با توجه به اینکه اواخر اکتبر این مشکل به وجود آمده بود، تقاضایی در حدود دو میلیون دلار به صورت انباشته وجود دارد، و طبیعتا در روزهای اول این موضوع باعث شلوغی می شود که مانند هر سامانه دیگری، این سامانه نیز ممکن است دچار مشکل شود. بنا بر این تقاضا می کنیم افراد صبوری به خرج دهند تا به مرور شرایط به حالت قبل باز گردد.

گفتنی است روز اول آبان ماه، بانک کُنلون چین طی هشداری به مشتریان خود اعلام کرد کلیه تعاملات خود با ایران را از تاریخ ۳۰ اکتبر قطع می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: