کد خبر: ۷۹۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۹۰
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش، در پاسخ به این‌که برجام چه دستاوردی برای ایران داشته است؟، گفت: من کارشناس نیستم، اما دیگران تصور می‌کردند کارشناس هستند، در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، روش جمع‌آوری داده، ابزار و روش خاص خودش را دارد، بررسی‌کنندگان برجام روش نداشتند و هر کس به روش خودش عمل کرد و هر کسی چیزی ‌گفت، اما برجام اگر نتیجه نداشت، آمریکا آن را پاره نمی‌کرد.
پزشکیان: برجام اگر نتیجه نداشت، آمریکا آن را پاره نمی‌کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش، در پاسخ به این‌که برجام چه دستاوردی برای ایران داشته است؟، گفت: من کارشناس نیستم، اما دیگران تصور می‌کردند کارشناس هستند، در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، روش جمع‌آوری داده، ابزار و روش خاص خودش را دارد، بررسی‌کنندگان برجام روش نداشتند و هر کس به روش خودش عمل کرد و هر کسی چیزی ‌گفت، اما برجام اگر نتیجه نداشت، آمریکا آن را پاره نمی‌کرد.

«مسعود پزشکیان» در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: من هنوز هم دانشجو هستم و زندگی من هنوز دانشجویی است و بر اساس اعتقادم، زیر بار ذلت نرفته و حرف مفت از کسی نشنیده و سر خم نکرده‌ام، به‌دنبال پست، پول و مقام هم نیستم.

وی افزود: متأسفانه با وجود استفاده از اسم اسلام و دموکراسی، به هیچ کدام عمل نمی‌کنیم، ظلم یعنی چیزی را که نمی‌دانیم تکذیب کنیم، با در پیش گرفتن اعمالی مثل دعوا و تهمت به جامعه ضرر می‌رسد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات در مملکت ما این است که همه فکر می‌کنند علامه دهر هستند و همه چیز را می‌دانند، به‌عنوان یک جراح قلب و پس از ۱۷ سال فعالیت، فقط در یک حوزه از قلب که تنها یک عضله است، نظر می‌دهم، اما همه پشت تریبون می‌آیند و برای مملکت نسخه می‌نویسند، اگر می‌خواهیم مملکت درست شود باید همه چیز کارشناسی شود.

پزشکیان در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر عادلانه نبودن نظام آموزشی و علت تصویب قوانینی همچون افزایش سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر در رشته‌هایی مثل پزشکی، اظهار کرد: معتقدم این کار عادلانه نیست، عضو هیئت رئیسه بودن هم علتی بر تأثیرگذار بودن نیست، عدالت حکم می‌کند که هر کسی که جلوتر باشد، کس دیگری با استفاده از موقعیتش نتواند از او جلو بزند، وقتی رأی داده شده است، کاری نمی‌شود کرد، پیگیر این موضوع در مجلس هستیم.

وی در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان رشته بهداشت عمومی در خصوص تبعیض قائل شدن بین فارغ‌التحصیلان حوزه درمان و بیش از ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته بهداشت، خاطرنشان کرد: اگر به آن قانونی که نوشتیم به‌درستی عمل می‌شد، شاهد چنین مشکلاتی نبودیم، برطرف کردن این مشکل نیازمند جلسه‌ای جداگانه با فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با همه وجودم به اصلاحات معتقدم، اما با این‌که لیست امید، ۹۶ حزب درست کند که نتوان فهمید از کجا آمده‌اند، مخالفت می‌کنم، اصلاحات به معنی تخریب و توهین نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه در واکنش به انتقاد برخی به عملکرد «عباس آخوندی»، وزیر سابق راه و شهرسازی و لحن تند او، اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای مثل دوره وزارت آقای آخوندی، به این اندازه به وضعیت پروژه‌های راه‌ استان، رسیدگی نشده بود، اعتباری که به او داده‌ایم هم معلوم است، از دوره هشتم که نماینده بودم یک خواسته داشتم که آن تکمیل پروژه راه‌آهن تبریز بود که بیشترین بخش آن در دوره آخوندی، تکمیل شد، راه‌های ارتباطی مثل «ارومیه - تبریز»، «اهر - ورزقان» هم همینطور، اگر اعداد و ارقام را هم نگاه کنید، آخوندی بدون پرداخت هیچ پولی، هواپیما آورد و باز یکسری اعتراض کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها حق را بگویند، اما تهمت نزنند، جو طوری شده است که به راحتی به هم تهمت می‌زنیم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، در پاسخ به انتقاد برخی دانشجویان از «دوزیستان سیاسی»، افزود: اگر سازشگر بودم، طبابت می‌کردم، کسانی بودند که بیشتر از شما شعار می‌دادند، الان کجا هستند؟، این‌ها نمونه رفتارهای پوپولیستی هستند، برای داشتن مال و مقام، نیازی به تخلف ندارم و طبابت مرا بی‌نیاز می‌کرد.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: معتقد هستم چه FATF چه برجام باید در این مملکت اجرا شود، اما اگر رهبری بگویند، این کار نباید انجام شود، اطاعت می‌کنم، اما نظرم را هم می‌گویم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: FATF به ما می‌گوید پول کی به دنیا می‌آید، چه مسیری را طی می‌کند و چه زمانی زیر خاک می‌رود، اگر FATF از اول در این کشور بود، رشوه و فرار از مالیات هم نبود، این که کسی ۱۰ میلیون درآمد دارد و ماهانه ۱۰۰ میلیون به حسابش واریز می‌کند، ربطی به چپ و راست بودن ندارد.

وی در ادامه در واکنش به این که «اگر فکر می‌کنید اختیار ندارید و ساختارها مناسب نیستند، از نمایندگی استعفاء دهید»، گفت: چنین فکر نکنید که من می‌توانم کل مملکت را اصلاح کنم، این دولت نبود که همه را بیمه کرد، زمانی جنازه‌ها را تحویل نمی‌دادند، بهتر است کمی منصف باشیم.

پزشکیان در واکنش به منتقدان عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: ستاد احیا خوب کار کرده و تا به حال حدود 2500 میلیارد تومان برای احیا صرف شده است و اگر کسی نقشه بهتری دارد، بگوید، دنبال مقصر گشتن، پاک کردن صورت مسأله است، باید به فکر چاره بود، با ساخت تونل انتقال آب و سایر پروژه‌ها حدود یک میلیارد متر مکعب، آب به دریاچه منتقل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت به هیچ کس اعتماد نکردیم و همه را خائن فرض کردیم، الان هیچ مسئولی حاضر به تصمیم‌گیری نیست، وضعیت طوری شده است که برای هر کسی که کاری را انجام می‌دهد، چندین نفر هم مراقب می‌گذارند و این‌ها به‌علت مشکلات سیستم ما ایجاد شده است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معتقدم همه مشکلات موجود را با روشی حل کنیم که دشمن سوءاستفاده نکند، چرا باید شیعه و سنی دعوا کنند، برای برطرف کردن عیب‌های هم به هم کمک کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: