کد خبر: ۷۹۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۲۱
جرمی کوربین: نخست‌وزیر ما به ولی‌عهد دیکتاتور گفته، درباره قتل خاشقچی تحقیق کنید جرمی کوربین رهبر حزب «کارگر» انگلیس با انتقاد از مواضع نخست‌وزیر این کشور درباره جنگ یمن و قتل «جمال خاشقچی» خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد و گفت که نخست‌وزیر به رسانه‌ها گفته بود که او در دیدار با محمد بن سلمان ولی‌عهد (عربستان سعودی) سرسخت خواهد بود کسی که معمار اصلی جنگ وحشیانه در یمن است؛ جنگی که ۵۶ هزار نفر را کشته، ۱۴ میلیون نفر را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است.
جرمی کوربین: نخست‌وزیر ما به ولی‌عهد دیکتاتور گفته، درباره قتل خاشقچی تحقیق کنید

رهبر حزب «کارگر» انگلیس با انتقاد از مواضع نخست‌وزیر این کشور درباره جنگ یمن و قتل «جمال خاشقچی» خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، رهبر حزب اپوزیسیون «کارگر» انگلیس که یکی از منتقدان جدی جنگ یمن و ادامه فروش تسلیحات به عربستان سعودی است، بار دیگر ضمن تکرار انتقادهایش از ریاض به مواضع «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس تاخته و کلیپی در این باره منتشر کرده است.

در این کلیپ «جرمی کوربین» در حال ساخنرانی در پارلمان انگلیس است و در آن تصاویری از دیدار نخست‌وزیر این کشور با ولی‌عهد عربستان سعودی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین و وضعیت ناگوار انسانی در یمن دیده می‌شود.

کوربین خطاب به ترزا می می‌گوید: «نخست‌وزیر به رسانه‌ها گفته بود که او در دیدار با محمد بن سلمان ولی‌عهد (عربستان سعودی) سرسخت خواهد بود کسی که معمار اصلی جنگ وحشیانه در یمن است؛ جنگی که ۵۶ هزار نفر را کشته، ۱۴ میلیون نفر را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است. این اعتقاد وجود دارد که شاهزاده ولی‌عهد دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کرد».

رهبر حزب کارگر انگلیس ادامه داد: «متوجه شدیم که نخست‌وزیر به جای آنکه همانطور که قول داده بود، (در دیدار با محمد بن سلمان) سرسخت باشد، به این دیکتاتور گفته "لطفا از سلاح‌هایی که ما داریم به شما می‌فروشیم، در این جنگ استفاده نکنید" و با ملایمت از او خواسته درباره قتل ادعایی (خاشقچی) تحقیق کند».

وی افزود: «رهبران (جهان) نباید در برابر فجایع حقوق بشری از الفاظ صمیمانه استفاده کنند بلکه باید به وعده‌هایی که دادند، عمل کنند. آلمان، هلند، نروژ و دیگران فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کرده‌اند، برتانیا چه زمانی همین کار را خواهد کرد؟».

جرمی کوربین پیشتر هم بارها در انتقاد از جنگ ائتلاف عربستان سعودی در یمن، خواستار توقف فروش سلاح شده و مرگ غیرنظامیان یمنی را به شدت محکوم کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: