کد خبر: ۷۹۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۴
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این ناآرامی‌‌ها رد پا کشورهای دیگر را مشاهده کردیم و این اولین بار نیست که برخی‌‌ها می‌‌‌خواهند میان ایران و پاکستان تنش ایجاد کند. پاکستانی‌ها پیش از گذشته به دنبال برخورد جدی با تروریسم هستند.
باید همکاری اقتصادی قوی‌‌‌‌تری بین اعضا وجود داشته باشد/ پاکستانی‌ها پیش از گذشته به دنبال برخورد جدی با تروریسم هستند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در پایان دومین کنفرانس شش کشور منطقه‌‌‌ای با موضوع چالش تروریسم و اعتقادات منطقه‌‌‌ای، در نشست خبری گفت: اصل این اجلاس همانطور که می‌‌‌دانید با ابتکار پاکستان شکل گرفت و سپس به ایران منتقل شد. امروز در آسیا تحرکاتی داریم که طبیعی نیست. شاید در خود آسیا زمینه‌‌هایی برای رشد این امر وجود داشته باشد و افراطیونی در منطقه تربیت شده باشند اما موضوع این است که این چنین اقدامات در آسیا نمی‌‌گنجد.

وی ادامه داد: یک موضوع مهم وجود دارد و آن نقش آسیا برای مجلس‌‌‌های اقتصادی است. حساسیت بین کشورهای مهم در آسیا وجود دارد و ما باید برای این موضوع فکری کنیم. باید به این بیندیشیم که چرا چنین مسایلی در آسیا به وجود آمده و آیا عوامل بیرونی و خارجی تاثیرگذار است یا خیر.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه موضوع مبارزه با تروریسم برای روسای پارلمانی هر شش کشور بسیار مهم است، اظهار داشت: ما باید مسایل را پیگیری کنیم تا شاهد وضع بهتری باشیم.

لاریجانی درباره دستاوردهای عملی این کنفرانس تصریح کرد: روسای شش کشور نکات مختلفی بیان کردند و با توجه به اینکه اسنادی هم در گذشته وجود داشت، آنها را نیز دستمایه فعالیت آینده خود کردند و همگی بر این امر توافق دارند که باید برای مبارزه با تروریسم توجه کافی داشته باشیم.

لاریجانی افزود: روسای این شش کشور بیان کرده‌‌‌‌اند که باید همکاری اقتصادی قوی‌‌‌‌تری بین اعضا وجود داشته باشد تا مانع رشد فقر شود.

وی درباره سازوکارهای امنیتی در این شش کشور برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: قرار شد یک همکاری امنیتی و اطلاعاتی به وجود آید و من اطلاع دارم در بعضی از موارد مبارزات خوبی صورت گرفته و مخصوصا در افغانستان تحولات زیادی در حال رخ دادن است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه برخی از کشورهای اروپایی تریبون‌‌‌هایی در اختیار تروریسم‌‌ها قرار می‌‌دهند و چنین اجلاس‌‌هایی چگونه می‌‌تواند تاثیرگذار باشد؟ ابراز داشت: به طور طبیعی چنین کنفرانس‌‌هایی تاثیرگذار است چون روابط بین کشورها مستحکم‌‌تر می‌‌کند و باید گفت که آنان در مواجهه با حوادث عراق و سوریه مایوس شدند زیرا مشاهد کردند اروپایی و آمریکایی‌‌ها به داعش پیوستند و دست به چه کارهایی زدند و به زادگاهشان که غرب است، بازگشتند.

لاریجانی اضافه کرد: ما به طور ملموس با تروریسم درگیر هستیم و به دنبال راه‌‌‌‌‌حل‌‌‌های اصولی و واقعی هستیم. برخی‌‌ها از تروریست‌‌ها پشتیبانی می‌‌کنند.

وی درباره استرداد تروریست‌‌ها از سوی شش کشور در این کنفرانس نیز بیان کرد: قوانین بین‌‌المللی وجود دارد. مشکل ما در سند نیست بلکه در اراده ها ست ما باید به یک فهم مشترک بررسیم و آنگاه قدم برداریم تروریسم هم منشا خارجی دارد و  هم منشا داخلی که داخلی ها با فریب خوردن به آنها می پیوندند .

لاریجانی درباره کاهش تحریم ها در ایران و ضمانت اجرایی این شش کشور برای این کار عنوان کرد: این کشورها در جهت‌‌‌گیری‌‌هایشان بیان کردند که با اقدامات آمریکا موافق نیستند. چندی پیش مقاله‌‌‌ای از سوی آمریکایی‌‌‌ها مطرح شد که بیان‌‌کننده طرح‌‌های قبلی‌شان بود. 

وی درباره دیدار با رییس مجلس پاکستان و همچنین صحبت درباره آزادی مرزبانان یادآور شد: صحبتی در این خصوص هم من و هم رییس‌‌‌جمهور داشتیم که دغدغه هر دو کشور است. در این ناآرامی‌‌ها رد پا کشورهای دیگر را مشاهده کردیم و این اولین بار نیست که برخی‌‌ها می‌‌‌خواهند میان ایران و پاکستان تنش ایجاد کند. پاکستانی‌ها پیش از گذشته به دنبال برخورد جدی با تروریسم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: