کد خبر: ۷۹۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۲۰۲
رئیس مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث جریان‌‌های تروریستی که در آسیا شکل می‌‌‌گیرند، مربوط به خود آسیا نیست. می‌‌‌بینیم برخی از آمریکایی‌‌‌ها بر این مسئله تاکید کردند که ما داعش را به وجود آوردیم و در واقع می‌‌‌توانیم بگوییم ایجاد گروه‌‌‌‌‌های تروریستی در آسیا عامل بیرونی دارد.
ایجاد گروه‌‌‌‌‌های تروریستی در آسیا عامل بیرونی دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور گفت: اگر بخواهیم یک جستجوی کوچک کنیم که چرا در دو، سه دهه اخیر بیشتر جنگ‌‌‌ها و حملات تروریستی در آسیا بوده است، به دو سوال میرسیم؛ اینکه آیا آسیا خودش مستعد این موضوع است یا عامل بیرونی این کار را انجام می‌‌دهد؟

وی ادامه داد: بحث جریان‌‌های تروریستی که در آسیا شکل می‌‌‌گیرند، مربوط به خود آسیا نیست. می‌‌‌بینیم برخی از آمریکایی‌‌‌ها بر این مسئله تاکید کردند که ما داعش را به وجود آوردیم و در واقع می‌‌‌توانیم بگوییم ایجاد گروه‌‌‌‌‌های تروریستی در آسیا عامل بیرونی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرن آینده قرن آسیا است، اظهار داشت: آسیا ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین قدرت اقتصادی را دارد. انرژی، نیروی دفاعی خوب و جوانان دانشمند دارد و همچنین دو عضو مهم در شورای امنیت در آسیا هستند.

لاریجانی با تاکید بر نقش‌‌‌آفرینی کشورهای پاکستان، ترکیه، روسیه، افغانستان و چین در تحولات اقتصادی و سیاسی منطقه و جهان تصریح کرد: در واقع کشورهای بیرونی می‌‌‌خواهند کاری کنند که آسیا پرشی را که در حال حاضر تجربه می‌‌کند را نداشته باشد و با جنگ یا حملات تروریستی قصد دارند این کار را انجام دهند.

وی افزود: این عامل خارجی است که آسیا را دچار فرسایش می‌‌کند و حق داریم روی این مسئله حساس باشیم.

این عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به صحبت‌‌های رییس مجلس ملی ترکیه که تروریسم ابزار سیاسی در راستای اهداف امپریالیسم دانسته بود، خاطرنشان کرد: ما به این موضوع معتقدیم و با آن موافقیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: