کد خبر: ۷۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
تعداد بازدید: ۲۴۸
با وجود عقب نشینی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از طرح‌های جنجال برانگیزش، تظاهرکنندگان بار دیگر امروز شنبه در مرکز پاریس تجمع کرده و با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند.تاکنون چندین تن از نیروهای پلیس و معترضان زخمی شده و نیروهای امنیتی با گاز اشک آور به مقابله برخاسته‌اند.
درگیری پلیس با مردم در پاریس/ بازداشت بیش از ۳۰۰ نفر

اعتراضات مردم فرانسه به شرایط اقتصادی و معیشتی و نابرابری‌ها اجتماعی امروز هم در مرکز این کشور با تقابل پلیس و "جلیقه زردها" آغاز شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از اسکای نیوز عربی، با وجود عقب نشینی امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه از طرح‌های جنجال برانگیزش، تظاهرکنندگان بار دیگر امروز شنبه در مرکز پاریس تجمع کرده و با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون چندین تن از نیروهای پلیس و معترضان زخمی شده و نیروهای امنیتی با گاز اشک آور به مقابله برخاسته‌اند.

ده‌ها هزار نیروی پلیس امروز در سراسر فرانسه تدابیر امنیتی شدیدی را از ترس وخیم‌تر شدن اعتراضات خشونت آمیز این کشور در دور جدید تظاهرات ضد دولتی اتخاذ کرده‌اند و در همین راستا خودروهای زرهی در شهر پاریس مستقر شده و بناهای مهم و فروشگاه‌های این شهر تعطیل اعلام شده‌اند.

در همین راستا در تداوم اجرای این تدابیر امنیتی پلیس فرانسه 327 نفر را پیش از تظاهرات امروز بازداشت کرد.

سحرگاه امروز ده‌ها تظاهرکننده ملبس به "جلیقه‌های زرد شب رنگ " که تبدیل به نماد جنبش شده است، در نزدیکی بنای طاق نصرت پاریس تجمع کردند. نیروهای پلیس در ایست بازرسی در منطقه پرت مایو واقع در غرب پاریس و همچنین خیابان مشهور شانزلیزه اقدام به تفتیش و بازرسی مردم کردند. در خیابان‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری الیزه در پاریس نیز موانع تقویت شده ویژه‌ از سوی پلیس برقرار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: