کد خبر: ۷۹۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۱۹۶
رئیس دومای روسیه گفت: لازم است فهرست صحیحی از تروریست‌ها تهیه شود و مجالس کشورها در این باره قانون‌گذاری کنند که یک سازمان در کشوری به عنوان تروریست معرفی نشود و در کشور دیگری آزادانه فعالیت کند.
باید دیالوگ‌های افراطی را از بین ببریم/ فهرست صحیحی از تروریست‌ها تهیه شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، والودین ویاچسلاو رئیس دومای روسیه در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور پیرامون چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و سازماندهی این کنفرانس از سوی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: این کنفرانس بیانگر پذیرش سیستم امنیتی جهانی بر اساس روابط حقوق بین‌الملل و حل صلح آمیز مسائل است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم در چارچوب پارلمان مهم است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور روسیه همواره معتقد است صرفاً با اتحاد میان کشورها می‌توان اهداف مبارزه با تروریسم را تأمین کرد. هنوز مسئله تروریسم در سوریه به طور کامل حل نشده است، لازم است مفهوم مبارزه با تروریسم به صورت دقیق شناسایی شود؛ چراکه تروریست‌ها تلاش دارند به کشورهای مختلف ضربه بزنند و امروز در شمال آفریقا و غرب آسیا ساکن شده‌اند.

ویاچسلاو در ادامه با بیان اینکه امروز می‌توانیم درباره بازگشت سوری‌ها به کشور خود صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان آن فرا رسیده تا زیرساخت‌های لازم برای زندگی شهروندان سوری را در این کشور فراهم کنیم. عملیات‌های تروریستی زیادی در افغانستان، سوریه و سایر کشورها بیانگر این موضوع است که هنوز نمی‌توانیم به طور کامل جهان را عاری از تروریسم بدانیم؛ چنانچه پس از شکست در سوریه و عراق به افغانستان رفت و تعدادی از آنها هم در آفریقا و اروپا حاضر شده‌اند.

رئیس دومای روسیه تأکید کرد: باید فهم کاملی از مفهوم تروریسم داشته باشیم و مانع تفسیر دوگانه آن شویم، همچنین باید منابع مالی آنها را که از طریق جرم‌های فراسرزمینی و قاچاق مواد مخدر تأمین می‌شود، قطع کرده و دیالوگ‌های افراطی را از بین ببریم.

ویاچسلاو در ادامه با اشاره به اینکه باید قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در حوزه مبارزه با تروریسم در نظر گرفته شود، عنوان کرد: لازم است فهرست صحیحی از تروریست‌ها تهیه شود و مجالس کشورها در این باره قانون‌گذاری کنند که یک سازمان در کشوری به عنوان تروریست معرفی نشود و در کشور دیگری آزادانه فعالیت کند.

رئیس دومای روسیه در پایان با تأکید بر ضرورت افزایش گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاطرنشان کرد: امروز شاهد نقض حقوق جهانی از سوی کشورهایی هستیم که قصد دارند مشکلات خود را در کشورهای دیگر و با ایجاد تحریم برطرف کنند از این رو در این شرایط باید همکاری‌های بانکی را افزایش و روابط تجاری خود بر اساس واحد پول ملی کشورها صورت دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: