کد خبر: ۷۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۲۰
معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه‌ای زاهدان گفت: 700 هزار خانوار در استان مصرف‌کننده نفت سفید هستند که از این تعداد 500 هزار خانوار در شمال و مرکز استان زندگی می کنند.
۷۰۰ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان مصرف کننده نفت سفیدبه گزارش خبرداغ ، معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه‌ای زاهدان گفت: 700 هزار خانوار در استان مصرف‌کننده نفت سفید هستند که از این تعداد 500 هزار خانوار در شمال و مرکز استان زندگی می کنند.

 خسرو خلیلی معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ای زاهدان افزود: در 8 ماه گذشته بر اساس سهمیه تعیین شده کشوری در تامین و جذب سوخت مایع نسبت به مدت مشابه چهار درصد کاهش رخ داد، اما به دلیل افزایش مصرف هفت درصد بیشتر از سهمیه تعیین شده جذب شد.

وی اظهار کرد: 190 هزار خانوار در زاهدان مصرف کننده نفت سفید هستند، در حالی که فقط 12 هزار خانوار یعنی شش درصد جمعیت از داشتن گاز مایع شهری برخوردار است.

خلیلی بیان کرد: این حق مردم استان نیست که به عنوان نفتی ترین استان کشور در مقیاس مصرف شناخته شود در حالی که با محرمیت های زیادی از جمله گازکشی در منطقه و نداشتن جایگاه CNG روبه روست.

وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات سوختی در استان باید به سرعت دنبال مطالبات اجتماعی در حوزه گازرسانی به خانه های مردم باشیم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانند در گرفتن بودجه بیشتر برای سرعت بخشیدن به گازکشی مناطق مختلف و ایجاد جایگاه های ‌CNG همکاری کنند.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ای زاهدان در ادامه گفت: در صورتی که به اندازه جایگاه های فراورده های سوخت مایع جایگاه CNG ایجاد شود، قسمت عظیمی از مشکلات و کمبودهای سوختی رفع می شود.

وی تامین و توزیع فراورده های سوختی مردم را جزو وظایف ذاتی مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هر منطقه دانست و گفت: آمارها نشان می دهد به لحاظ میزان مصرف سوخت در کشور این استان رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی افزود: متاسفانه نبود اشتغال پایدار در منطقه و درآمد بالای فراورده های نفتی‌ سبب شده است تمایل به سمت قاچاق سوخت بیشتر شود و مردم را با کمبود سوخت مواجه سازد.

وی تصریح کرد: از شهریور امسال 52 هزار کارت سوخت مهاجر شناسایی و 14 هزار کارت مسدود و 16 هزار کارت دیگر باطل شد که این روند ادامه دارد.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ای زاهدان گفت: اولین جایگاه CNG استان به زودی در زاهدان افتتاح می شود که در انتظار آماده سازی قسمت دوم این جایگاه و تجهیز آن هستیم‌.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: