کد خبر: ۷۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۲
برخی اعضای کنگره آمریکا به دنبال احیا لایحه "NOPEC" هستند، لایحه ای که روسای جمهور پیشین امریکا همواره قول وتو آن را داده بودند، اما ترامپ با آن همه تنفر از اوپک، ممکن است تمایل کمتری به وتوی آن داشته باشد.براساس این لایحه، دولت امریکا باید دست به اقدام قانونی علیه کشورهای عضو اوپک به دلیل «محدود کردن عرضه نفت» و «تاثیر آن بر قیمت ها» بزند.
اکونومیست: احیا لایحه ضد اوپک در کنگره آمریکا؟ / زیرکی دیپلماتیک قطر با خروج از اوپک

اوکونومیست نوشت: چرا قطر اوپک را ترک کرد؟ این سئوالی است که شاید ذهن بسیاری را در روزهای گذشته به خود مشغول کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»؛ برخی اعضای کنگره آمریکا به دنبال احیا لایحه "NOPEC" هستند، لایحه ای که روسای جمهور پیشین امریکا همواره قول وتو آن را داده بودند، اما ترامپ با آن همه تنفر از اوپک، ممکن است تمایل کمتری به وتوی آن داشته باشد.

براساس این لایحه، دولت امریکا باید دست به اقدام قانونی علیه کشورهای عضو اوپک به دلیل «محدود کردن عرضه نفت» و «تاثیر آن بر قیمت ها» بزند.

قطر که تنها 600 هزار بشکه نفت در روز صادر میکند، نه اوپک برای آن اهمیت دارد و نه برعکس. در این راستا، از زمان اغاز تحریم قطر از سوی 5 کشور عربی، قطر دست به بازی دیپلماتیک زیرکانه ای زده است و توانسته اعضای بدگمان دولت ترامپ را با قول مقابله با فعالیت های تروریستی و توسعه پایگاه هوایی العبید در قطر، با خود همراه کند. قطر اما با خروج از اوپک، می تواند خود را از شر شکایت های حقوقی امریکا و توییت های خشمگینانه ترامپ برهاند..

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: