کد خبر: ۷۹۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۷۷۵
از زمان حضور محمدرضا میری لواسانی بعنوان عضو هیأت مدیره در بیمه البرز، اتفاقاتی عجیب و خودمانی سازی برخلاف مصوبات شورای عالی بیمه و قوانین بالا دستی شکل گرفته که از جمله آنها می تواند به در اختیار گذاشتن دو اتومبیل، یک دستگاه با راننده و دیگری در اختیار و قرار دادن دفتر و پرسنل دفتری برای ایشان که بعنوان عضو غیر موظف منصوب شده اند اشاره نموده!
اینروزها در بیمه البرز که در آستانه شصت سالگی است چه می گذردبه گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ چند روزی است که بازرسین وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بیمه مرکزی نظر به تخلفات صورت پذیرفته در شرکت بیمه البرز در محل ساختمان شرکت مستقر و در حال بررسی میزان و روند شکل گیری تخلفات تعدادی از مدیران این شرکت هستند.

از موارد عجیب اینروزهای شرکت بیمه البرز که اهم آنها مشکلات مالی است می توان به بهره مندی غیر متعارف برخی افراد از امکانات این شرکت  اشاره نمود که از آن جمله مواردی در رابطه با ریاست هیأت مدیره این شرکت است؛  از زمان حضور محمدرضا میری لواسانی اتفاقاتی عجیب و خودمانی سازی برخلاف مصوبات شورای عالی بیمه و قوانین بالا دستی شکل گرفته که از جمله آنها می تواند به در اختیار گذاشتن دو اتومبیل، یک دستگاه با راننده و دیگری در اختیار و قرار دادن دفتر و پرسنل دفتری برای ایشان اشاره نموده! 

محمدرضا میری لواسانی در حالی از امکانات فوق بهره می برد که بر اساس قانون تجارت عضو غیر موظف هیأت مدیره اجازه استفاده از مزایای فوق را نداشته و صرفاً می تواند از "حق التجلیس" بر اساس ساعت حضور در جلسات هیأت مدیره و پاداش پایان سال مالی با نظر سهامداران برخوردار گردد. 

مضاف بر مراتب فوق شائبه سهامداری وی در شرکت "سام تدبیر آینده"  وجود داشته و هیچگاه پاسخ و سند روشنی برای این ابهام و خروج وی از سهامداری شرکت فوق ارائه نشده است.

حال باید دیده فرهاد دژپسند که با ادعای مبارزه با فساد موفق به اخذ رأی نمایندگان مجلس گردید آیا از این اتفاقات مطلع است و یا خیر که اگر مطلع باشند چرا اقدامات لازم معمول نگردیده است و چنانچه بی اطلاع اند که عذر بدتر از گناه و عدم نظارت کافی که بستر اینچنین اقداماتی را مهیا ساخته فراهم نموده اند. در شرایطی که هموطنان با عنایت به موضوعات و چالش های همچون ژن خوب حساس شده اند اینچنین مزایای برای یک فرد در شرکتی که ماهیت دولتی داشته و پای بیت المال در میان است موجب یأس و نومیدی قاطبه هموطنان خواهد بود که امید است با اقداماتی عاج مراتب مرتفع و دیگر در هیچ مکان دولتی و شبه دولتی شاهد اینچنین اخباری نباشیم. در این رابطه مقصر اصلی را شاید باید بیمه مرکزی بدانیم که وظیفه نظارت بر شرکت های بیمه از وظایف ذاتی این نهاد است، لکن باید بدانیم که سیاست گذاری و و نظارت عالیه بر خود بیمه مرکزی با وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

سهامداران فعلی بیمه البرز که دولتی، شبه دولتی و خصولتی می باشند می توان به دولت جمهوری اسلامی ایران با 17/34 درصد ، شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان (سهامی عام) با 19/90 درصد، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین با 15/77 درصد، موسسه بیمه صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر با 13/6 درصد، شرکت تعاونی خرمندان صابرعصر 9/50 درصد، شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت با 8/72 درصد، گروه مدیریت ارز سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با 5/10 درصد، صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر با 4/22 درصد اشاره نمود.

در پایان چنانچه مسئولین زیربط و نامبرده پاسخی در این رابطه داشته باشند مراتب در جوابیه همین خبر منتشر خواهد گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: