کد خبر: ۷۹۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۹
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح وزیر اموزش و پرورش با سی امضا و سی و دو محور به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.
تشریح آخرین وضعیت استیضاح‌ها / ۳۲ محور استیضاح وزیر آموزش و پرورش روی میز هیات رئیسه

به گزارش خبرداغ، علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره آخرین وضعیت استیضاح‌ها در مجلس گفت: استیضاح سید محمد بطحایی وزیر اموزش و پرورش با سی امضا به هیات رئیسه مجلس رسید که به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است. استیضاح وزیر آموزش و پرورش در سی محور ارائه شده است.

وی با اشاره به دیگر استضاح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ استیضاح منصور غلامی وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است و استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری است. 

یوسف نژاد تاکید کرد: استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در کمیسیون شوراها است و توسط اعضای این شورا در حال بررسی است.

این عضو هیات رئیسه مجلس درباره استیضاح محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت:‌ این استیضاح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد و منتظر این هستیم که به ما اعلام کنند که نتیجه آن چه بوده است. اگر تعداد امضاها به زیر ده امضا برسد این استیضاح منتفی خواهد شد، اما تا کنون به طور رسمی به من چیزی نگفته‌اند.

بر این اساس محورهای استیضاح‌ وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

۱. عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آمزوش و پرورش

۲. عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس

۳. عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ

۴. تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

۵. گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

۶. عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور به خصوص مناطق محروم و متاسفانه افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده تحصیل ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر، محروم، کارگران در دوره وزارت ایشان.

۷. افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید.

۸. عزل و نصب‌های سیاسی، حزبی، باندی و رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و ...

۹. عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی و معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی و اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان.

۱۰. کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌اموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان.

۱۱. عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش ادامه تحصیل.

۱۲. عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خرید خدمت در مهرماه سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان یا تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیر تخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده‌اند.

۱۳. عدم مدیریت در سازماندهی نیروهای انسانی در مدارس.

۱۴. عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش.

۱۵. مدیریت ناکارآمد و عدم نظارت در واگذاری مراکز رفاهی، تربیتی، فرهنگی، آموزش و پرورش به بخش خصوصی از جمله ارودگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی.

۱۶. عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل.

۱۷. عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس.

۱۸. عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در زمان اخذ رای اعتماد.

۱۹. سوء مدیریت و تضعیف تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و مدیران چندشغلی.

۲۰. با توجه به تکالیف و مجوزهای قانونی برای تبدیل به احسن و استفاده بهینه از عرصه و اعیان مدارس و زمین‌های موجود با تغییر کاربری متاسفانه حتی یک کمیته تشکیل نشده است.

۲۱. بکارگیری مدیران غیرکارشناس و غیرمتخصص و مدیران غیربرخوردار از شاخص اِی مدیریتی.

۲۲. ارائه آمارهای متفاوت در بعضی امور مثل اعتبار مورد نیاز برای بازرسی مدارس فرسوده.

۲۳. عدم ساماندهی مبانی نیروهای آموزش و پرورش در مدارس به گونه‌ای که با گذشت دو ماه از سال تحصیلی برخی مدارس یا بدون معلم هستند یا با نیروهای غیرهماهنگ اداره می‌شوند.

۲۴. تنوع مدارس در کشور و عدم برنامه برای ساماندهی آن به گونه‌ای که مدارس دولتی عملا از دستور کار خارج و هیچ گونه توجهی از حیث آموزش و پرورش و پژوهش به آنان نمی‌شود.

۲۵. عدم توجه به روستاهای فاقد مدرسه به گونه‌ای که مقرر شده بود از وسایل حمل و نقل برای انتقال دانش‌آموزان استفاده شود که عملا پس از چند ماه و عدم پرداخت حق‌الزحمه به رانندگان از دستور خارج و نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری و رسیدن به رقم بالای ۹ میلیون نفر شد.

۲۶. عملکرد ضعیف دانشگاه فرهنگیان.

۲۷. علت عدم اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه.

۲۸. دلیل عدم اجرای کامل قانون ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش.

۲۹. چگونگی اداره امور مدارس خارج از کشور و عدم نظارت بر امور آموزش و پژوهش  مدارس

۳۰. نحوه واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیئت امنایی.

۳۱. بی‌توجهی به مدارس و دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای درخشان.

۳۲. علل رشد ناهنجاری در مدارس و کاهش سن اعتیاد در مدارس کشور.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: