کد خبر: ۷۹۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقای لاریجانی باید تلاش کند که فراکسیون ولایی را همراه و همسوی خودش قرار دهد تا مشکلی ایجاد نشود.
موسوی لارگانی: تمایل رئیس مجلس به هر دو طیف قابل پذیرش نیست/ ممکن است در انتخابات ۱۴۰۰ اصلح‌تر از لاریجانی هم وجود داشته باشد/با استیضاح چیزی حل نمی‌شود/ اصولگرایان اقبالشان برای مجلس آینده بیشتر است اما  اتحاد ندارند

به گزارش خبرداغ، ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره افزایش انتقادات اصولگرایان نسبت به رییس‌مجلس اظهار کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان ولایی انتقادشان به رئیس مجلس بیشتر شده گرایش آقای لاریجانی به سمت دولت و حمایتش در انتخابات ۹۶ از دولت به صورت آشکار بود. بعضی مواقع صحبت‌های آقای لاریجانی و حتی صحبت نکردن ایشان در صحن علنی معلوم می‌کند نظر ایشان متمایل با آن برخورد است.

تمایل رئیس مجلس به هر دو طرف قابل پذیرش نیست

وی با انتقاد از رویکردهای هیات‌رئیسه مجلس در بیان مثالی به بررسی FATF در پارلمان اشاره کرد و گفت: نمایندگان ولایی در بررسی FATF انتظار داشتند که این بحث‌ها و بررسی‌ها بیشتر ادامه پیدا کند و حتی اعتراض، درخواست تذکر و اخطار هم داشتند ولی آقای لاریجانی توجهی نکردند. این عدم توجه و حمایت باعث می‌شود که فاصله بین نمایندگان و آقای لاریجانی ایجاد شود.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: نمایندگان، آقای لاریجانی را به عنوان یک نماینده اصولگرا و ولایی می‌شناسند. این‌که رئیس مجلس بعضی مواقع به هر دو طرف تمایل پیدا می‌کند، از نظر نمایندگان قابل پذیرش نیست. برای ریاست مجلس نباید بین نمایندگان تفاوتی باشد اما متاسفانه تفاوت هست.

تمایلات جدی لاریجانی به طرف دولت و اصلاحات مشکلاتی به دنبال خواهد داشت

این عضو فراکسیون ولایی مجلس خاطرنشان کرد: بعضی مواقع ما شاهدیم وقتی یک نماینده بیشتر اعتراض می‌کند به او اجازه می‌دهند خارج از موضوع هم صحبت کند اما به نماینده‌ای که قصد دارد طبق مباحث آیین‌نامه اقدام کند اجازه نمی‌دهند آن تذکر آیین نامه‌ای را که در موضوع هم هست، بیان کند. گاهی مواقع نمایندهای ۷ دقیقه وقت قانونی را تا ۱۱ دقیقه صحبت کرده هیچ تذکری به او نمی‌دهند و می‌گویند کسی متوجه نشده است اما بعضی مواقع برای یک نماینده ۳۰ ثانیه که گذشت حتی میکروفون او را قطع می‌کنند در نتیجه این رفتارها باعث می‌شود که نمایندگان بگویند تمایل‌ به آن طرف بیشتر است.

وی تاکید کرد: به نظر من هیات رییسه و مخصوصا آقای لاریجانی باید در روشی که الان دارند تغییر ایجاد کرده و سعی کنند نقش پدری و ایجاد وحدت بین افراد را ایفا کنند. اگر این تمایلات جدی لاریجانی به طرف دولت و اصلاحات ادامه پیدا کند قطعا باعث دلسردی نمایندگان ولایی می‌شود و باعث خواهد شد این فاصله‌ای که ایجاد شده بیشتر شود و مشکلات دیگری به دنبال خود بیاورد. 

اصولگرایان اقبالشان برای مجلس آینده بیشتر است اما  اتحاد ندارند

موسوی لارگانی عنوان کرد: به این دلیل که مجلس سه فراکسیون دارد هیچ کدام از فراکسیون‌ها به تنهایی نمی‌توانند هیات رییسه و همچنین رئیس مجلس را تعیین و تکلیف کنند. رییس مجلس ( لاریجانی ) با رای دو فراکسیون یا تعدادی از نمایندگان فراکسیون‌ها انتخاب شده است که توانستند سرنوشت‌ساز باشند چرا که اصلاح‌طلبان قطعا به آقای لاریجانی رای نمی‌دهند و این را در سه سال متوالی هم نشان دادند. سال اول و سوم به آقای عارف رای دادند و سال دوم هم بخشی به عارف و بخشی به لاریجانی رای دادند در نتیجه آقای لاریجانی باید تلاش کند که فراکسیون ولایی را همراه و همسوی خودش قرار دهد تا مشکلی ایجاد نشود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اصولگرایان اقبالشان برای مجلس آینده بیشتر است اما انسجام و اتحادی که باید داشته باشند را ندارند. الان که یک سال و نیم از عمر مجلس دهم باقی مانده است، در بسیاری از حوزه‌ها تعداد زیادی از اصولگرایان با اینکه نمایندگان دیگر شهرستان خودشان هم از جریان اصولگرایی است، شروع به تخریب یکدیگر کرده‌اند هرچند که تبلیغ کردن اشکالی ندارد. گاهی هم تیم مقابل نقد می‌کند ‌آن‌ها هم به هر حال به دنبال گرفتن مجلس از این طیف هستند ولی آن تخریب و نقدی که منصفانه نیست باعث نوعی خودزنی می‌شود. 

ممکن است در انتخابات ۱۴۰۰  اصلح‌تر از لاریجانی هم وجود داشته باشد

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: در انتخابات‌ها چه در ریاست جمهوری و چه در مجلس، جریان اصلاح‌طلبان نهایتا وقتی اوضاع را دیدند همه کنار می‌روند و یک یا دو نفر می‌مانند اما اصولگراها متاسفانه این  موضوع را رعایت نمی‌کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان با این وضعیت از کاندیداتوری احتمالی علی لاریجانی در انتخابات سال ۱۴۰۰ حمایت می‌کنند یا نه؟، عنوان کرد: الان نمی‌شود گفت که آقای لاریجانی گزینه اصلی و نهایی خواهد شد یا نه باید ببینیم چه کسانی وارد میدان می‌شوند. یک وقتی است خود آقای لاریجانی هم می‌بیند که از خودش اصلح‌تر هم کسی وجود دارد که خود لاریجانی هم باید کمک کند، گاهی هم دیگران می‌بینند که آقای لاریجانی اصلح‌تر است در نتیجه باید کمک کنند. الان برای دو سال و نیم آینده تصمیم گرفتن خیلی زود است هرچند که وحدت و برنامه‌ریزی اصولگرایان باید شکل بگیرد.

با استیضاح چیزی حل نمی‌شود

نماینده اصولگرای مردم فلاورجان با اشاره به انتخابات مجلس در سال آینده گفت:‌ الان اقبال اصولگرایان بهتر است و دلیل آن هم عملکرد ضعیف دولت در دوره یازدهم و دوازدهم است. خود نمایندگان اصلاح‌طلب هم در مجلس بعضی مواقع صدای اعتراضشان بلند شده است و به عملکرد دولت اعتراض دارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح استیضاح علی لاریجانی گفت: در سایت‌ها امضاء من هم آمده بود. من علیرغم این که در هر سه سال به آقای لاریجانی رای داده‌ام اما به عملکردش اعتراض دارم. بحثی که مطرح بود نسبت به عملکرد آقای لاریجانی بود و در این موضوع صحبت می‌کردند و بحث استیضاح مطرح نبود ولی بعد یا عنوان را عوض کردند یا برنامه به سمتی رفت و استیضاح را مطرح کردند.

موسوی لارگانی گفت: علیرغم این که اعتراض دارم ولی استیضاح را برای مجلس صحیح نمی‌دانم. چون مجلس مشکلات زیادی دارد و استیضاح رییس مجلس مشکلات را بیشتر می‌کند. ما باید تلاش کنیم جلسات غیرعلنی بگذاریم و عملکرد هیات رییسه و مجلس را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا اصلاح شود. با استیضاح چیزی حل نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: