کد خبر: ۷۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۳۲۷
عضو کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با ابراز تاسف از تاثیر تحریم‌های آمریکا در تامین دارو به ویژه برای کودکان گفت: کودکان بی‌گناه هستند و باید از هرگونه تاثیر منفی تحریم‌ها دور باشند. منافع کودکان ایران هم باید از تحریم‌ها در امان باشد.
از تحریم‌های آمریکا متاسفم/ نباید تامین داروی مردم ایران تحت تاثیر قرار بگیرد/ منافع کودکان باید از آثار تحریم‌ها در امان باشد

به گزارش خبرداغ، فیلیپ جفه عضو کمیته حقوق کودکان سازمان ملل و رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در گفت‌وگو با  ایلنا، با تاکید بر ضرورت اهمیت حقوق کودکان و تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تامین نیازهای کودکان در ایران گفت: از تاثیر این تحریم‌ها در تامین دارو برای مردم ایران به ویژه برای کودکان و بیماران خاص متاسفم.

وی گفت: کودکان بی‌گناه هستند و باید از هرگونه تاثیر منفی تحریم‌ها دور باشند.

رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو تاکید کرد: کودکان هرگز نباید وارد بحث تحریم شوند. منافع کودکان ایران هم باید از تحریم‌ها در امان باشد.

عضو کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با اشاره به اینکه تحریم‌ها باید سلامت کودکان و حقوق آنها را در نظر بگیرد، گفت: مخصوصا کودکان بیمار (در ایران) نباید از این تحریم‌ها لطمه ببینند.

جفه در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات ایران در حوزه کودکان اظهار کرد: فکر می‌کنم ایران مانند هر کشوری، به اهمیت این موضوع آگاه است و مسئولان این کشور هر کاری بتوانند در این زمینه انجام می‌دهند.

رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو ادامه داد: این مساله از نظر بین المللی هم بسیار مهم است و هر کشوری که به این موضوع اهمیت ندهد باید با مجازات‌های سنگینی جریمه شود.

وی گفت: قوانین و اصلاحات خوبی در این حوزه در حال اجراست. باید کار بیشتری در تخصیص برنامه و زیرساخت‌های مناسب انجام شود.

عضو کمیته حقوق کودکان سازمان ملل اظهار داشت: امیدوارم با همکاری‌های صورت گرفته در سطح بین‌المللی نابرابری‌ها کم کم بر طرف شود و با تدوین برنامه‌های جدید از حقوق کودکان دفاع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: