کد خبر: ۷۹۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۸۴۴
بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز چهلمین نشست اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری و حضور رئیس این سازمان بین المللی در ایران، موفقیتی دیگر برای گردشگری کشورمان رقم خورد و دو موسسه «کنترل ریسکس» و «اینترنشنال SOS» طی ارزیابی خود برای سال 2019، ایران را جزو امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران شناختند.
ایران در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفت

به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، ایندیپندنت در گزارش خود دراین‌باره آورده است، امنیت ایران در سطح کشورهای اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا ارزیابی شده است، امنیتی که با قرار گرفتن در کنار سایر مؤلفه های اثربخش در جذب گردشگر برای کشورمان، سبب شد زوراب پلولیکاشویلی رییس سازمان جهانی گردشگری نیز در نخستین سفر خود پس از قرار گرفتن در این جایگاه با همراهی بیش از 80 نماینده گردشگری از کشور‌های مختلف دنیا، برای برگزاری چهلمین نشست اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری به ایران سفر کند و در جریان این سفر از آینده درخشان گردشگری ایران بگوید.

به غیر از ایران، تنها در تعداد انگشت‌شماری از دیگر کشورهای خاورمیانه مانند کویت و قطر نیز سطح خطرهای امنیتی «پایین» ارزیابی شده است.

امنیت کشورهای ترکمنستان و عربستان سعودی متوسط ارزیابی شده و پاکستان، عراق، افغانستان به همراه بسیاری از کشورهای آفریقایی در رده کشورهای «خطرناک» برای گردشگران قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهای جهان، فنلاند، نروژ و دانمارک به عنوان امن‌ترین‌ها معرفی شده‌اند.

این گزارش در کنار گزارش دیگری از مؤسسه Ipsos منتشر شده که در آن چشم‌انداز اقتصاد و بازار در سال 2019 مورد بررسی قرار گرفته است.

بر مبنای آن گزارش، 43 درصد تصمیم‌گیران حوزه کسب و کار، انتظار افزایش تهدیدهای امنیتی در جهان در سال 2019 را دارند.

اینترنشنال SOS بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پزشکی و آموزش‌های مسافرتی در جهان و طرف قرارداد بیش از دو سوم از 500 شرکت‌ برتر در حوزه بین المللی از نگاه مجله اقتصادی فورچون است.

ایران به عنوان کشوری چهار فصل با انبوه جاذبه های طبیعی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: