کد خبر: ۷۹۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۱۶۲
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با استقبال از افزایش همکاری هاو تبادل تجربیات بین ایران و فنلاند در زمینه توانمندی و توان افزایی زنان تاکید کرد: آمادگی داریم تا ضمن انتقال تجربیات دولت و بطور مشخص سازمان های مردم نهاد جمهوری اسلامی ایران، زمینه و مسیرهای ارتقای همکاری‌ها در سطح تجاری و اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.
معصومه ابتکار: ضرورت افزایش همکاری‌ها و تبادل تجربیات بین ایران و فنلاند در راستای توان‌افزایی زنان

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در دیدار با هیات غیر دولتی «خواهران جامعه بین الملل؛ بانوان تاثیرگذار فنلاند» با تشریح دستاوردها و عملکرد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: برای ارتقای ظرفیت های بانوان ایرانی و روستایی در زمینه توان افزایی اقتصادی زنان، همکاری های مشخصی با وزارتخانه جهاد کشاورزی در ایجاد طرح تولید محصولات ارگانیک و حمایت از صندوق های خرد حمایتی زنان روستایی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایران در تولید صنایع دستی جایگاه بالایی در میان کشورهای جهان دارد، ادامه داد:  بسیار خرسندیم که ۷۵ درصد محصولات این حوزه در ایران توسط زنان تولید می شود.

ابتکار همچنین به برگزاری جلسات با زنان فعال در بخش های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و افزود: امروز در ایران گفت و شنود و تبادل نظر خوبی میان دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات و ارتقای توانایی های زنان ایرانی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آماده انتقال و تبادل تجربیات در این زمینه ها به فنلاند هستیم.

کیو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر تبادل تجربیات و اطلاعات درباره سیاستگذاری های دولت در حوزه حمایت از زنان کارآفرین گفت: آماده ارتقای همکاری ها و کمک در حوزه  زنان و خانواده با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به نقش زنان در ایجاد جامعه ای سالم افزود: باید برای کار در خانواده بین زنان و مردان موازنه برقرار شود و توانمندی زنان در حوزه اشتغال افزایش یابد.

همچنین در این دیدار برخی اعضای سازمان مردم نهاد خواهران جامعه بین الملل ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان افزایی، کارآفرینی و اشتغالزایی زنان در ایران، به طرح دیدگاه ها و نظرات خود برای ارتقای همکاری های بیشتر مشترک در این حوزه پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: