کد خبر: ۷۹۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۱۸۸
استاندار سابق تهران:
استاندار سابق تهران گفت: مدیران سرمایه جمهوری اسلامی هستند، بنابراین به این راحتی اجازه ندهید؛ مدیریت مورد هجمه قرار گیرد.
همه معاونانم از سلامت مالی کامل برخوردار بودند/ مرزنشینان باید خیالشان از مرکز کشور راحت باشد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدحسین مقیمی، استاندار سابق تهران در مراسم تودیع استاندار تهران و معارفه سرپرست جدید این استانداری گفت:‌ صحبت‌هایی که در این جلسه از سوی مدیران و معاونان استانداری مطرح شد خصایص و خصوصیات یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران را بیان می‌کرد و از این بابت خوشحالم که در آخرین جلسه کاری‌ام ویژگی‌های یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی مرور شد.

وی ادامه داد: اگرچه دوستان این خصوصیات را درباره بنده بیان کردند که به نظرم خیلی اغراق است اما امیدوارم همه ما در میدان عمل به این خصوصیات عمل کنیم.

استاندار سابق تهران گفت: بسیاری از افراد در این استان مشغول به فعالیت هستند و استان تهران از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد. در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور در استان تهران انجام می‌شود و بسیاری از واحدهای صنعتی و کشاورزی در اختیار این استان است. جایگاه استان تهران در جمهوری اسلامی یک جایگاه ویژه است و اگر با این تعریف به استان تهران نگاه کنیم، انجام وظیفه و پرداختن به تکلیف در این استان سخت می‌شود چرا که تصمیمات اساسی و زیربنایی و مهم در این استان اتخاذ شده و فعالیت‌های اجرایی بزرگ در آن شکل می‌گیرد. همچنین شهر تهران الگوی بسیاری از شهرهای کشور است و مسائل اجتماعی، ‌فرهنگی، اقتصادی در این شهر بسیار اهمیت داشته و حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران به این استان ویژگی خاص داده است.

وی با بیان اینکه انجام مسئولیت و خدمت در این استان بسیار سخت است گفت: درست است که من از انجام خدمت دولتی محروم می‌شوم اما زمینه برای خدمت به مردم فراهم است و اراضی خدا واسع است و جا برای خدمت به مردم محدود نیست.مهم این است که بخواهیم برای مردم خدمت کنیم.

مقیمی با بیان اینکه تهران نیاز به مدیرانی دارد که برای خدمت به مردم سر از پا نشناخته و وقت گذاشته و تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود تاکید کرد: اگرچه امکانات زیادی در کشور وجود دارد اما ما دشمنان سرسختی داریم. آمریکا همه تلاش خود رامی‌کند تا از نظر اقتصادی به ما ضربه بزند اما دلسوزان نظام و مقام معظم رهبری مدام بر ما نهیب زده و توصیه به فعالیت بیشتر می‌کنند. به ویژه به جوانان توصیه می‌شود که تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند. ما نیز باید در این استان به گونه‌ای که کار کنیم که برای دیگر استان‌های کشور نمونه و الگو باشد تا افرادی که در مرزها زندگی می‌کنند خیالشان از مرکز کشور راحت باشد و بدانند به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی توجه می‌شود و این توجه به مسائل اثر خود را در جای جای کشور می‌گذارد.

وی افزود: لذا ما که در این استان مسئولیت داریم باید به این موضوعات توجه کرده و برای رضایت مردم کار کنیم و روزی خوشحال باشیم که یک قدم برای پیشرفت جمهوری اسلامی برداشته‌ایم.همچنین هر وقت احساس کردیم برای خدا، مردم و پیشرفت کشور قدم برداشته‌ایم احساس راحتی داشته باشیم و تا روزی که قانون به ما اجازه می‌دهد در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار سابق تهران با بیان اینکه فرصت برای خدمت دائمی نیست گفت: باید از این فرصت که در اختیار ما قرار داده می‌شود حداکثر استفاده را بکنیم و بدانیم که تنها چیزی که نمی‌توانیم برگردانیم فرصت‌هایی است که از دست رفته است و با تمام توان در هر مسئولیتی که هستیم از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: همه معاونان من از سلامت نفس و سلامت مالی کامل برخوردار بودند و از اینکه چنین معاونانی داشتمد بر خود می‌بالم. شاید در طول کار مسائل و گرفتاری‌هایی پیش می‌آمد اما مدیران با همکاری لازم و همراهی و حسن نیت و جدیت این موانع را از سر راه برمی‌داشتند.

وی ادامه داد: بعد از اعتقاد به خدا هیچ چیزی بالاتر از سرمایه انسانی نیست و مدیران سرمایه جمهوری اسلامی هستند. درست است که نفت و منابع خوب است اما آن چیزی که آن را به حرکت در می‌آورد نیروی انسانی است. بنابراین به این راحتی اجازه ندهید مدیریت مورد هجمه قرار گیرد و اگر مشکلی پیش آمد آن را آنقدر بزرگ نکنید که نتوان دیگر جمع کرد. معتقدم باید غصه خورد و زجر کشید تا موانع برطرف شود و به سمت جلو حرکت کرد. نباید یک لحظه از وقت‌مان را از دست بدهیم.

استاندار سابق تهران با اشاره به قانون منع خدمت بازنشستگان گفت: این تصمیم، تصمیم خوبی از سوی مجلس بوده و باید کمک کنیم به راحتی اجرا شود و تلاش کنیم از جوانان بیشتر استفاده شود.

وی درباره سرپرست جدید استانداری تهران نیز تاکید کرد: من آقای حسن‌بیگی را از قبل می‌شناسم؛ ایشان فردی پرتلاش و پرتوان و با حوصله هستند و امیدوارم در انجام مسئولیتشان موثر باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: