کد خبر: ۷۹۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۹
برانکو سرمربی پرسپولیس گفت: فردا فیفادی است اما بر خلاف مقررات فوتبال، ما با پیکان بازی داریم. ظاهراً هم خودمان مقصریم که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم! آیا کسی از شما به یاد دارد تیمی در فیفادی بازی کرده باشد؟ اگر چه مدیرعامل باشگاه هم به ما اعلام کرد که اگر مایل هستید می‌توانید مقابل پیکان بازی نکنید اما من گفتم بازی می‌کنیم تا فکر نکنند بزدل هستیم.
صحبت های برانکو علیه کی روش و سازمان لیگ: بازی می‌کنیم که نگویند «بزدل» هستیم/ انگار مقصریم به فینال آسیا رسیدیمبه گزارش خبرداغ ، رفتار مربی تیم‌ملی توهین به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش و در واقع همه دست‌اندرکاران فوتبال ایران بود.

عصبانی‌ترین برانکو ایوانکوویچ تاریخ را در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و پیکان دیدیم. جایی که اخم، جای آن لبخند همیشگی را در چهره‌ی مرد کروات گرفته بود و او از زمین و زمان گله کرد. حتی از خبرنگاران که حضور کم‌تعدادشان در سالن کنفرانس این‌طور القا می‌کرد که بازی دوشنبه را خیلی جدی نگرفته‌اند: «تعداد خبرنگاران در نشست امروز به حدی کم است که انگار فردا بازی دوستانه داریم!» تنها کسانی که از عصبانیت آقای سرمربی در امان ماندند، بازیکنان پرسپولیس بودند که برانکو بار دیگر لب به تحسین آنها باز کرد: «قبل از هر چیز بار دیگر از بازیکنانم تشکر می‌کنم. با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم، آنها بسیار باافتخار و قهرمانانه در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کردند، باید تکرار کنم که بازیکنان، ستاره‌های ما هستند.»

 

بازی می‌کنیم تا فکر نکنند بزدل هستیم

فردا فیفادی است اما بر خلاف مقررات فوتبال، ما با پیکان بازی داریم. ظاهراً هم خودمان مقصریم که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم! آیا کسی از شما به یاد دارد تیمی در فیفادی بازی کرده باشد؟ اگر چه مدیرعامل باشگاه هم به ما اعلام کرد که اگر مایل هستید می‌توانید مقابل پیکان بازی نکنید اما من گفتم بازی می‌کنیم تا فکر نکنند بزدل هستیم. باید نشان بدهیم که از هیچ چیز نمی‌ترسیم. طبیعی است که در این بازی هم به بلندپروازی‌های‌‌مان ادامه خواهیم داد و به زمین می‌رویم که پیروز شویم. با تمام احترامی که برای پیکان قائلم و این تیم سال گذشته ما را در دیدار رفت شکست داد، واضح است که ما به دنبال پیروزی و قهرمانی مجدد هستیم. ما فردا بازی می‌کنیم اما بیرانوند، نوراللهی، بشار رسن، طاهرخانی و دو بازیکن مصدوم‌ تیم یعنی ماهینی و انصاری را در اختیار نخواهیم داشت.

بیرانوند در تیم‌ملی هم مربی دروازه‌بانی خوبی دارد

علیرضا بیرانوند واقعاً استحقاق جایزه‌ی بهترین بازیکن آسیا را دارد و لیاقتش را بارها نشان داده است. من معتقدم او بهترین بازیکن آسیا خواهد شد. قبلاً هم گفته‌ام که بیرانوند ارزش یک بازیکن اروپایی را دارد. او کیفیتش را در تیم‌ملی هم نشان داده و آنجا هم مربی دروازه‌بانی خوبی دارد!

قهرمان نشدن ما خیلی‌ها را خوشحال کرد

ما مقابل نساجی و نود ارومیه بدون ملی‌پوشان‌مان بازی کردیم. پنج روز قبل از فینال لیگ قهرمانان هم با سایپا بازی کردیم که آن مسابقه به یمن داور، مساوی شد. هرگز به دنبال اولویت خاصی نبودیم. اگر کسی با لیگ همکاری کرده باشد، آن ما بودیم. اینکه برخی‌ها به ما اعتقاد نداشتند به جای خود بماند. بعد از آن هم این مشکلات پیش آمد. یکی به من توضیح بدهد آیا طبیعی است که ما بدون چهار ملی‌پوش‌مان بازی کنیم؟! چیزی که فتاحی گفته است، صحت ندارد. مسئله دیگر این است که خیلی‌ها فکر نمی‌کردند ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و حتی از عدم موفقیت ما در فینال و قهرمان نشدن‌مان هم خوشحال شدند.

رفتار مربی تیم‌ملی توهین به هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران بود

پرسپولیس همواره از تیم‌ملی حمایت کرده است. جدا از اینکه هر کسی می‌خواهد سرمربی تیم‌ملی باشد، ما همیشه تیم‌ملی را حمایت می‌کنیم. تاکنون آیا کسی از زبان من یا بازیکنان تیمم یک کلمه علیه تیم‌ملی شنیده است؟ اما واکنش مربی تیم‌ملی پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا را همه دیدند که چه موضعی نسبت به تیم ما داشت. رفتار این مربی توهین به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش و در واقع همه دست‌اندرکاران فوتبال ایران بود.

آقایان چهره واقعی‌شان را نشان دادند

گفته‌اند هدف مربی تیم ملی از انجام دادن آن حرکات در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی تبریک به زیکو بوده است که باید بگویم بله! مربی تیم‌ملی چهار پنج متر طول دستش است. او مثل تلسکوپ می‌خواسته به شیشه بکوبد. آنها چهره واقعی خودشان را نشان دادند و این خیلی ساده است.

هیچکس کی‌روش را تهدید نکرده

این ادعای کی‌روش که به دلیل تهدید شدن از سوی لیدهای باشگاه پرسپولیس به تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان نرفته بدجوری برانکو را عصبانی کرد. آنقدر که این‌طور به آن واکنش نشان داد: «باشگاه ما کانون هواداران دارد و اگر این کانون بیانیه‌ای داده است، به ما نشان دهند تا ما شدیدترین برخوردها را انجام دهیم. شاید شخصی به صورت خصوصی در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی یا جایی چنین حرفی زده باشد که من درباره‌اش چیزی نمی‌دانم اما کانون هواداران ما هیچوقت چنین چیزی نگفته است.

همه‌چیز باید سر جای خودش باشد

اینکه بازیکنان تیم امید به اردوی پرسپولیس برنگشتند، یک موضوع کاملاً عادی است. تیم امید اگر بازیکنان پرسپولیس را آزاد کند، باید بازیکنان استقلال و تراکتورسازی را هم آزاد کند. آنوقت کرانچار و استیلی باید بدون بازیکن بازی کنند. این بحث مربوط به سازمان لیگ نیست، بلکه بحث سرمربی تیم‌ملی است. بحث این است که برنامه‌ریزی بازی‌ها باید درست انجام شود تا همه چیز سر جای خودش باشد. آیا شما می‌دانید ما بعد از دیدار با پیکان با چه تیمی بازی داریم؟ تراکتورسازی؟ چطور ما باید با تراکتورسازی کنیم؟ در حالی که باید قبل از آن با ذوب‌آهن و سپاهان بازی می‌کردیم. یکی این را به من توضیح دهد. وقتی بحث لغو دیدار ما با پیکان بود، به ما گفتند با پیکان بازی می‌کنید یا با تیم نود ارومیه؟ من هم اعلام کردم با تیم نود ارومیه بازی می‌کنیم و در مورد بازی با پیکان قرار شد سازمان لیگ تصمیم بگیرد. باز هم اعلام می‌کنم می‌توانستیم با پیکان بازی کنیم اما 5 روز قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا با سایپا بازی کردیم. شما ببینید چند بازی تیم السد قطر پیش از بازی با ما عقب افتاد؟ من یک چیز را به صراحت بگویم، ما اصلا به دنبال تخفیف نیستیم و هر 3 روز یک بازی می‌کنیم چون وظیفه من برنامه‌ریزی نیست.

کی‌روش حق دارد از ما خوشش نیاید

در واکنش به همه‌ی گلایه‌های به‌حق برانکو، خبرنگاری ادعا کرد که شاید برخی‌ها با پرسپولیسِ برانکو و موفقیت‌های او مشکل دارند که مرد کروات این‌طور واکنش نشان داد: «بله حق با شماست. من هم به خاطر همین به کی‌روش حق می‌دهم که از ما خوشش نیاید.»

بازی می‌کنیم و باز هم برنده می‌شویم

یکی از مسئولان سازمان لیگ گفته بود برانکو با کرانچار تماس گرفته و به او گفته بازیکنان تیم امید را آزاد نکند. شنیدن این موضوع همان چیزی بود که آتش خشم سرمربی پرسپولیس را شعله‌ور کرد: «چه کسی گفته که من با کرانچار حرف زده‌ام؟ هر کسی این حرف را زده باید خجالت بکشد. کسی که این حرف را می‌زند هم کرانچار را تخریب می‌کند، هم سازمان تیم‌های ملی را. من اگر به کرانچار زنگ می‌زدم 5 بازیکنم به تیم امید می‌رفت، نه فقط طاهرخانی! باز هم می‌گویم کسی که این حرف را می‌زند اگر فکر می‌کند ما احمق و ابله هستیم، باید خجالت بکشد. ما به قانون استناد کردیم و گفتیم در فیفادی بازی نمی‌کنیم چون هیچ جای دنیا چنین قانونی وجود ندارد. در فدراسیون فوتبال هم قانون این است اگر 3 بازیکن ملی‌پوش داشته باشید، بازی شما لغو خواهد شد. در هر صورت ما فردا بازی خواهیم کرد و این بار هم بازی‌مان را خواهیم برد. اینکه بازی با پیکان را به تعویق نینداختند، اصلا مهم نیست. ما با جوانانمان بازی می‌کنیم. تنها سوال من این است که چرا مقررات را رعایت نمی‌کنند؟

باید از خودشان خجالت بکشند

در تکذیب تماس برانکو با سرمربی تیم امید، رضا چلنگر گفته بود که موبایل زلاتکو کرانچار چند روزی است گم شده و برانکو ایوانکوویچ هیچ تماسی با او نداشته است. موضوعی که خودِ پروفسور هم درباره‌اش گفته: «من این را نمی‌دانم. کرانچار وقتی به ایران آمد من به کرواسی رفتم. من و او 40 سال است که دوست هستیم و همچنان دوست خواهیم بود. کرانچار در کارش بسیار موفق است. باز هم می‌گویم کسی که این حرف‌ها را علیه ما زده و گفته من از کرانچار خواسته‌ام بازیکنان امید را در اختیار پرسپولیس نگذارد، واقعا باید خجالت بکشد که استقلال سرمربی تیم امید را زیر سوال برده است.

با چند بازیکن جدید به توافق رسیده‌ایم

سرمربی پرسپولیس در مورد جلسه‌ای که بعد از بازگشتش با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس داشت و آیا در این جلسه در خصوص نقل و انتقالات باشگاه در نیم‌فصل با حمیدرضا گرشاسبی صحبت کرده یا نه، چنین گفت: «بله من با گرشاسبی جلسه داشتم. این موضوعی است که ما روزانه به آن می‌پردازیم. طبیعی است ما در نیم‌فصل بازیکن خواهیم گرفت و حتی توافقاتی هم کرده‌ایم اما قبل از ماه ژانویه نمی‌توانیم هیچ بازیکنی را جذب کنیم.»

کسی که درباره حقوق من حرف زده باید اخراج شود

از قول یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام شد برانکو با وجود مبلغی که از باشگاه دریافت کرده، همچنان طلبکار است اما خودش میلی به صحبت درباره‌ی این موضوع نشان نداد: «من مقابل افکار عمومی در مورد مسائل مالی حرف نمی‌زنم. نمی‌دانم چه کسی از باشگاه در مورد حقوق مربیان با شما حرف زده و واقعا اگر کسی این حرف را زده باشد، من اصرار دارم که از باشگاه اخراج شود. همانطور که شما نمی‌دانید همکارتان چقدر حقوق می‌گیرد، ما هم همینطور هستیم. بله، من با باشگاه کار می‌کنم و طلبی هم وجود دارد اما قرار نیست کسی درباره‌اش حرفی بزند.»

 ایران ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: