کد خبر: ۷۹۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۲۷۷
سرمربی پرتغالی تیم ملی در رأس حواشی ایجاد شده برای تیم ملی است.
هشت اشتباه بزرگ کی‌روش در هشت سال حضورش در ایرانبه گزارش خبرداغ، تیم ملی با هدایت کی‌روش این روزها درگیر حواشی زیادی است که در آستانه جام ملت‌ها به زیان تیم تمام می‌شود. در این متن به دلایلی پرداخته شده که سرمربی تیم ملی را در رأس این حواشی قرار می‌دهد:

 

1- هشت سالی است کی‌روش هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد. در دو جام‌جهانی سرمربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داشته و حالا در آستانه کسب دومین تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا همراه با تیم ایران است. در این سال‌ها اما کی‌روش ثابت کرده تنها «خودش» مهم است نه تیم‌ملی! اگر تعداد روزهای حضور کی‌روش در ایران مورد محاسبه قرار گیرد بدون شک مشخص می‌شود وی گران‌ترین مربی جهان است که روی نیمکت ایران می‌نشیند. مهم‌ترین دستاورد ایران با کی‌روش چیست؟ حذف از 2 جام‌جهانی و کنار رفتن از گردونه مسابقات جام ملت‌های آسیا با شکست مقابل تیم‌ملی عراق!

 

2- در این سال‌ها هر زمان کی‌روش با مساله‌ای مخالف بوده بازیکنان تیم‌ملی را پیش انداخته است و از زبان آنان صحبت کرده است. قبل از جام‌جهانی 2014 تمامی بازیکنان به کیفیت البسه تیم‌ملی اعتراض کردند ولی پس از پرداخت مبلغ 100 هزار دلار توسط آل‌اشپورت به سرمربی تیم‌ملی، ناگهان کیفیت البسه خوب شد و کسی هم دیگر معترض نبود.

 

3-کی‌روش در این سال‌ها دستیار ایرانی به‌جز مارکار آقاجانیان نداشته است. امید نمازی، مجید صالح، علی کریمی، جواد نکونام و... هر کدام به طریقی از تیم‌ملی جدا شدند. جست‌وجوی مصاحبه‌های بعد از جدایی این مربیان ایرانی نشان‌دهنده نقش کی‌روش در این اتفاقات است. سرمربی تیم‌ملی اما علاقه زیادی دارد تا دستیارانی که خوش خدمتی نمی‌کنند برکنار کند.

 

4-کی‌روش اصولا علاقه‌ای به پاسخگویی ندارد. زمانی که دکتر اسدی دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال و مدیرعامل فعلی تراکتورسازی از وی گزارش خواست، سرمربی تیم‌ملی شمشیر از رو بست و به کمک دوستانه رسانه‌ای‌ خود از آن بهره‌برداری کرد.

 

5- به اذعان رسانه‌های نزدیک به کی‌روش ، سرمربی تیم‌ملی در این سال‌ها همیشه مشتری داشته است. سوال اینجا است چرا او در این سال‌ها ایران را ترک نکرده و به پیشنهاد کشورهای مطرح پاسخ منفی داده است؟ شاید ساده‌ترین پاسخ این است که هیچ کشوری به اندازه ایران با این مربی قرارداد امضا نمی‌کند.

 

6-یکی از بندهای قرارداد کی‌روش عدم مصاحبه علیه مدیران کشور است. اما در دوره قبل وزارت ورزش این بند از سوی سرمربی تیم‌ملی نادیده گرفته شد. اما سیاست دوره جدید وزارت ورزش کسب عنوان در جام ملت‌های آسیا است و به نظر می‌رسد به همین دلیل وزیر ورزش قصد ندارد با سرمربی تیم‌ملی وارد تنش شود و شاید بعد از رنگی بودن، به او ضدکی‌روش هم بگویند!

 

7-با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کی‌روش در همه این سال‌ها مبالغ قرارداد خود را به‌راحتی در زمان‌های تحریم دریافت کرده است.

 

8-سرمربی تیم‌ملی در بزرگترین رخداد ورزشی سال‌های اخیر در تهران به‌دلیل مشکلاتی که با برانکو داشت حضور پیدا نکرد. با همراهی بازیکنان تیم‌ملی روزه سکوت گرفتند و مصاحبه را تحریم کردند. دستیار وی بدترین رفتار را با یک خبرنگار دارد اما هیچ واکنشی از سوی فدراسیون فوتبال رخ نمی‌دهد. کادر فنی تیم‌ملی که از «بیت‌المال» پول می‌گیرند بدترین رفتار را با یک ایرانی دارند. شاید تاج که به‌دنبال حفظ کرسی ریاست فدراسیون است وقت ندارد در این خصوص واکنشی نشان دهد یا به «صلاح» نیست! ظاهرا همه برای کی‌روش کار می‌کنند.

 

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: