کد خبر: ۷۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۹
نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران با کسب مدال برنز کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان، تنها مدال آور ایران در 5 وزن نخست این رقابت‌ها نام گرفت.
شعبانی به مدال برنز جهان رسید/ یک برنز حاصل کار آزادکاران ایران در 5 وزن نخست

به گزارش خبرداغ ، در ادامه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان 2018 که در بخارست رومانی در حال برگزاری است، علی شعبانی نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی برابر یانگ از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 11 بر صفر به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت و نخستین مدال آور کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

شعبانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم به مصاف سیمونه ایناتونی از ایتالیا رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.وی سپس مقابل اریک تیل از آلمان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید اما در دیدار ماقبل فینال برابر گیوی ماتچراشویلی از گرجستان با نتیجه سنگین 10 بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی آزاد زیر 23 سال جهان، علی شعبانی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسید و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم پنجم شد. همچنین علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم سه کشتی‌گیر دیگر ایران در پنج وزن نخست این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.

به گزارش ایسنا، همچنین در پایان دور مقدماتی رقابت‌های 5 وزن دوم، ایران شانس رسیدن به یک مدال طلا و 4 برنز را دارد. کامران قاسم‌پور در وزن 86 کیلوگرم راهی دیدار فینال شد و فرداشب(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان باید به مصاف آرتور نایفونوف از روسیه برود.ایمان صادقی در وزن ۶۱ کیلوگرم و حسین شهبازی در 92 کیلوگرم برای کسب مدال برنز جهان فردا شب(شنبه) به مصاف رقبایشان می‌روند و نوید زنگنه در 74 کیلوگرم نیز ابتدا ظهر فردا برابر اسماعیل عبدالله‌یف از آذربایجان کشتی می‌گیرد و در صورت برتری به دیدار رده‌بندی می‌رود و باید برابر آندرانیک گابرلیان از ارمنستان برای کسب مدال برنز مصاف کند.

امین طاهری نیز در سنگین وزن دو مبارزه در گروه بازنده‌ها دارد و در صورت برتری در این 2 مبارزه به دیدار رده بندی می‌رسد و برای کسب مدال برنز به روی تشک می رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: