کد خبر: ۷۹۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
تعداد بازدید: ۲۷۴
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که مقام‌های عربستان سعودی از تصمیم آمریکا در معاف کردن هشت کشور از تحریم‌ها علیه ایران خشمگین شده و در حال بررسی طرحی برای کاهش صادرات نفت خود با هدف کنترل قیمت‌ها هستند.
رویترز:‌خشم ریاض از اقدام آمریکا در صدور معافیت برای خرید نفت ایران/ تصمیم ریاض برای کاهش صادرات نفت خود با هدف کنترل قیمت‌ها

به گزارش خبرداغ ، منابع آگاه به این رسانه گفته‌اند که ریاض مشغول ارزیابی طرح کاهش روزانه 1.4 میلیون بشکه‌ای صادرات نفت کشورهای اوپک و غیراوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها است.


در همین ارتباط، وزیر انرژی عربستان اخیرا از تصمیم این کشور برای کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی به میزان روزانه 500 هزار بشکه خبر داده بود.


یک منبع آگاه درخصوص چرایی این تصمیم به رویترز گفته است: سعودی‌ها با این پیش‌فرض که واشنگتن تحریم‌ها را سختگیرانه اجرا می‌کند، همه تلاش خود را برای افزایش صادرات به کار بستند.


منبع خبری دیگری هم که آگاه به سیاست‌های دولت ریاض در حوزه انرژی معرفی شده، به این رسانه گفته است: سعودی‌ها بسیار از ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) خشمگین هستند. آنها دیگر به او اعتماد ندارند و کاهش جدی تولید را بررسی می‌کنند. ریاض هیچ اطلاعی از صدور معافیت‌ها نداشت.


اشاره وی به تصمیم آمریکا برای معاف کردن کشورهای چین، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، یونان، ایتالیا، ترکیه و هند از تحریم‌های نفتی علیه ایران است که در نتیجه شکست سیاست‌‌های دولت این کشور اتخاذ شد.


کاخ سفید از سال گذشته با حربه تروریسم اقتصادی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران بوده، اما تجربه ماه های اخیر و عدم همراهی دنیا با این سیاست نشان داده است که این کشور به اهداف خود دست نخواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: