کد خبر: ۷۹۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
تعداد بازدید: ۴۲۶
در اولین روز از هفته کتاب، به همت کار گروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و با مساعدت اداره کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک انبار حاوی کتاب‌های قاچاق در خیابان انقلاب اسلامی (ابتدای خیابان شریعتی) کشف شد.
کشف یک انبار کتاب قاچاق در هفته کتاب
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: در اولین روز از هفته کتاب، به همت کار گروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و با مساعدت اداره کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک انبار حاوی کتاب‌های قاچاق در خیابان انقلاب اسلامی (ابتدای خیابان شریعتی) کشف شد.

 حجم کتاب‌های به دست آمده حدود 6 وانت نیسان است.

کتاب‌های قاچاق ضبط شده توقیف، انبار مذکور پلمپ و صاحب آن تحت تعقیب قضایی قرارگرفت.

بر اساس این گزارش با اقامه شکایت ناشران متضرر از متهم، وکیل اتحادیه به وکالت از شاکیان به اقامه دعوی در مراجع ذی‌صلاح اقدام می کند.

با وجود تمهیداتی که کارگروه صیانت اتحادیه اندیشیده، توفیق در مسیر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کتاب بدون مساعدت و همراهی همکاران صنف میسر است.

دبیرخانه دائمی کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد: شهروندان، ناشران، مولفان و همه افراد می توانند هرگونه اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن 66176810 در میان بگذارند.

طی هفته های اخیر کشف انبارهای کتاب قاچاق همچنان ادامه داشته است، سه روز پیش نیز یک انبار کتاب قاچاق شامل حدود 12 وانت نیسان در محدوده خیابان جمال‌زاده شمالی و در دهه اول آبان نیز یک کتابفروشی را در محدوده خیابان انقلاب (روبروی دانشگاه تهران) که به نگهداری، توزیع و فروش کتب قاچاق اقدام می کرد، کشف و ضبط کردند.
حجم کتب قاچاق کشف و ضبط شده از این کتابفروشی به مقیاس یک وانت نیسان است.

پیش از این نیز رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز در نشستی خبری با اصحاب رسانه از کشف انبار و کتابفروشان قاچاق کننده کتاب به ارزش ده‌ها میلیارد تومان با حجم حدود 90 دستگاه کامیون خاور و وانت نیسان در چند محله تهران خبرداده بود.

محمود آموزگار تاکید داشت که 50 درصد کتب قاچاق کشف شده مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشته اند.
بنا به اعلام رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بیش از 900 بساطی کتابفروشی کنار خیابان‌ها و چندین کتابفروشی در تهران و برخی از شهرستانها از شبکه کشف شده تغذیه می‌شدند.

امروز آغاز هفته کتاب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: