کد خبر: ۷۹۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۳۱۴
سخن حتی به ازدواج دوم یکی از فعالان سیاسی رسید که در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره محدودیت ازدواج دوم برای مؤتلفه‌ای‌ها مطرح شد و قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی پاسخ داد: معتقد به اخلاق مداری هستیم و اگر این طور نبود، با وجود سن بالا شرایط جسمی بهتری را برای ازدواج دوم در مقایسه با نجفی دارم.
بادامچیان: شرایط جسمی بهتری را برای ازدواج دوم در مقایسه با نجفی دارم/ معتقد به اخلاق مداری هستیم
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران: مناظره حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی اگر چه با موضوع «تعامل یا تقابل» و تمرکز بر رابطه ایران و امریکا در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اما در خلال مناظره از هر دری سخنی به میان آمد.

سخن حتی به ازدواج دوم یکی از فعالان سیاسی رسید که در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره محدودیت ازدواج دوم برای مؤتلفه‌ای‌ها مطرح شد و قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی پاسخ داد: معتقد به اخلاق مداری هستیم و اگر این طور نبود، با وجود سن بالا شرایط جسمی بهتری را برای ازدواج دوم در مقایسه با نجفی دارم.

با این همه عمده اظهارات درباره سیاست خارجی و داخلی بود؛ هر چند پراکنده. قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ابتدای این مناظره با طرح این ادعا که «تمامی مشکل امروز اصلاح‌طلبان مذاکره نکردن با امریکاست» این پرسش را مطرح کرد که: باید از اصلاح‌طلبان سؤال کرد که چگونه می‌خواهند با دشمن مردم ایران پای مذاکره بنشینند؟

وی با بیان اینکه نظام مقتدر جمهوری اسلامی با مذاکره مشکلی ندارد، بیان کرد: شرایط برای مذاکره با امریکا مهیا نیست زیرا آنان تبعیت ایران از سیاست‌هایشان را خواستار هستند. وی گفت: به رأی اکثریت مردم احترام قائل هستیم؛ ولی سیاست‌های اصلاح‌طلبان را قبول نداریم.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز با بیان اینکه سلطه‌طلبی امریکا را انکار نمی‌کنیم، گفت: البته نباید فراموش کرد که موضوع سلطه‌طلبی مختص امریکا نیست و ایران در تاریخ ضربه‌های بسیاری از کشورهایی همچون شوروی و انگلستان خورده است.

مرعشی در بخش دیگری از سخنانش به فشار تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: دشمن احساس می‌کند که تضعیف اقتصادی کشور می‌تواند در کاهش پایگاه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی نقش داشته باشد و به همین دلیل تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه‌ای علیه ایران وضع می‌کند.قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه در مکتب اسلام نمی‌شود مردم را به زور به بهشت برد، گفت: در دین اسلام اجباری وجود ندارد، ولی نمی‌شود مسلمان بود و خدا و پیغمبر را قبول نداشت.

وی بالاترین پیروزی جمهوری اسلامی را تحمل یکدیگر عنوان و اضافه کرد: اگر مدعی هستیم که در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد، باید همه آزادانه به بیان نظرهای خود بپردازند. وی در رابطه با برجام با بیان اینکه «برجام نه خوب بود و نه بد» از توضیح اضافی در این رابطه خودداری کرد.

مرعشی نیز با تأکید بر اینکه منافع جناحی نمی‌تواند سیاست خارجی را تغییر دهد، اظهار داشت: در روابط خارجی از مناقشه‌های سیاسی داخلی باید پرهیز شود. او در پایان با بیان اینکه نظر هیچ یک از رؤسای جمهوری یا وزیران امور خارجه ایران با رهبری مغایر نبوده، گفت: اینکه سیاست خارجی در دولت روحانی مغایر با نظرهای رهبری انجام شد، کذب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: