کد خبر: ۷۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۹۲۶
در حالی که رییس کل بیمه مرکزی از بررسی انتصاب پرابهام مدیرعامل بیمه سرمد خبر می دهد این مدیر جوان در این مدت ارقام نجومی بابت حقوق و مزایا دریافت کرده است.

پدیده آقازادگی در صنعت بیمه؛حقوق نجومی یک ژن خوب در نبود نظارت دستگاه های نظارتی/ انتصاب پر ابهام مجتبی کاتب در بیمه سرمدبه گزارش خبرداغ ، رویداد24 نوشت؛ تقریبا اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۵ بود که فیش‌های حقوقی و دریافت‌های نجومی برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی رسانه‌ای شد و در پی آن محمد ابراهیم امین که از شهریور ماه سال ۹۲ ریاست بیمه مرکزی را برعهده داشت به عنوان اولین نجومی بگیر لقب گرفت و از سمتش استعفا کرد، افشای فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه و همچنین افشاگری بی سابقه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نحوه فعالیت وی در این بانک، عاملی شد تا صدقی دومین نجومی بگیر این افشاگری‌ها شد و با حکم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برکنار شد. کار چهره‌های دیگر همچون صفدر حسینی هم عاقبت به استعفا کشید.

این دست اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که طبق آخرین اعلام مقام‌های رسمی، تعداد مدیران با حقوق‌های نجومی کمتر از هزار نفر بوده است؛ منتقدان اما معتقدند تعداد این افراد بیش از هزاران نفر هستند. سکوت مجلس و نهاد‌های نظارتی نیز در این بین نشان می‌دهد که عزمی برای سروسامان دادن به این وضع وجود ندارد و همچنان باید شاهد اتلاف منابع کشور باشیم.

مجتبی کاتب فرزند غلامرضا کاتب فرزند نماینده گرمسار در مجلس و ژن خوب بیمه سرمد یکی از این افراد نجومی بگیر است. در رزومه او آمده است که که سال ۸۸ (یعنی در سن ۲۲ سالگی) مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش ارتباطات ماهواره‌ای امروز، عضو هیات مدیره شرکت واگن‌سازی پلور سبز، رییس هیات مدیره خودرو‌های سفارشی ایران خودرو، نایب رییس هیات مدیره شرکت پرسی ایران گاز تهران، نایب رییس هیات مدیره شرکت آلوپن، قائم مقام مدیر عامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران و رییس و عضو هیات امنا دانشگاه علمی کاربردی مرکز گسترش انفورماتیک ایران شده است!

اکنون نیز بدون احراز صلاحیت حرفه‌ای توسط بیمه مرکزی، قریب به یکسال در بیمه سرمد به عنوان مدیرعامل (سرپرست) و رییس هیات مدیره مشغول است، جالب اینکه مجتبی کاتب در این مدت انتصاباتی نیز در نمایندگی‌های بیمه سرمد در استان‌های اصفهان و مازندران نیز داشته است این در حالی است که انتصاب خود او در بیمه سرمد با ابهاماتی بسیاری همراه است و اخیرا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در مورد تعیین تکلیف مدیرعامل بیمه سرمد واکنش نشان داده و گفته است؛ بیمه مرکزی در این خصوص مطابق با ایین نامه ۹۰ عمل می‌کند و تعیین تکلیف مدیرعامل این بیمه به شورای عالی بیمه سپرده شده است.

فارغ از موضوع صلاحیت و تخصص او در حوزه بیمه، کاتب از شرکت‌هایی که عضو هیات مدیره آن بوده، حقوق گرفته است؛ مجتبی کاتب در دهم آذر ماه ۹۴ از شرکت گسترش انفورماتیک ایران ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در ۲۵ آبان ماه ۹۵ از شرکت گسترش ارتباطات ماهواره‌ای، بیش از ۱۳ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

مجتبی کاتب از اردیبهشت ماه تا تیرماه ۹۶ یعنی تنها در مدت ۱۱ ماه با احتساب پاداش مجمع و کارانه و ۲۷ میلیون عیدی و سایر پاداش‌هایی که دریافت کرده، بیش از ۲۵۴ میلیون حقوق گرفته است. اگر این رقم را به ۱۱ (از اردیبهشت تا اسفند) تقسیم کنیم، تقریبا مجتبی کاتب ماهانه ۲۳ میلیون تومان در بدو ورودش به بیمه سرمد به عنوان حقوق ماهانه دریافت کرده است.

اما در سال ۹۷ وضعیت به مراتب برای فرزند نماینده مجلس بهتر بوده است. با احتساب پاداش ۱۸ میلیونی تومانی او از محل مجمع پرسنل و حق ماموریت‌هایی که تقریبا بیش از ۷۰ میلیون بوده است، مجموع دریافتی مجتبی کاتب در سال ۹۷ از بیمه سرمد تنها در ۶ ماهه نخست سال رقمی بیش از ۲۸۱ میلیون بوده است. اگر این رقم را بر ۶ (فروردین تا شهریور) تقسیم کنیم، رقمی حدود ۴۶ میلیون تومان می‌شود که حقوق ماهانه ژن خوب در بیمه سرمد بوده است. به عبارت دیگر افزایش حقوق یک کارگر از سال ۹۶ تا ۹۷ تنها حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده است، اما این رقم برای فرزند نماینده مجلس معادل ۲۳ میلیون تومان بوده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: