کد خبر: ۷۹۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۳۴۳
طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای حضور بانوان در بازی‌های لیگ گرفته شده است یا خیر، می‌گوید: برای بازی‌های لیگ که چیزی نشنیده ام و تا آنجا که می‌دانم تصمیم موثقی گرفته نشده. اما در سطح ملی تلاش‌ها بر این است که این مجوز گرفته شود.

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای حضور بانوان در بازی‌های لیگ گرفته شده است یا خیر، می‌گوید: برای بازی‌های لیگ که چیزی نشنیده ام و تا آنجا که می‌دانم تصمیم موثقی گرفته نشده. اما در سطح ملی تلاش‌ها بر این است که این مجوز گرفته شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب» ، سیاوشی  با اشاره به ورود بانوان به ورزشگاه در دیدار پرسپولیس و کاشیما، در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای حضور بانوان در دیگر بازی‌ها هم گرفته شده است یا خیر، گفت: برای بازی‌های لیگ که چیزی نشنیده ام و تا آنجا که می‌دانم تصمیم موثقی گرفته نشده. اما در سطح ملی تلاش‌ها بر این است که این مجوز گرفته شود.

او ادامه داد: برای بازی ایران و بولیوی، ۳۰۰ و ۳۵۰ نفر از بانوان وارد ورزشگاه شدند، اما به دلیل مسائلی که پیش آمد، این موضوع برای دیدار پرسپولیس با السد عملی نشد.

آیا از این پس شاهد حضور زنان تماشاگر در استادیوم‌های فوتبال خواهیم بود؟ / سیاوشی: فعلا بازی‌های ملی اولویت است؛ بعد از آن، بازی‌های لیگ

سیاوشی افزود: برای بازی دیروز که از اتفاقات مهم ورزش آسیا بود، باید طبق مقررات و قوانین بین المللی رفتار می‌کردیم و به دلایلی مانند حضور اینفانتینو، رییس فیفا، اگر چنین نمی‌کردیم، به مشکل برمی‌خوردیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره نحوه ورود بانوان به ورزشگاه در بازی پرسپولیس و کاشیما و اینکه اسامی از طرف چه کسانی اعلام شده بود، گفت: برای بازی روز گذشته، من، خانم سعیدی و خانم تاج الدین حضور داشتیم. اسامی از طرف مسئولین وزارت ورزش، نماینده‌ها و برخی مسئولین دیگر گرفته شده بود. خود من ۱۶، ۱۷ نفر را با اسم و کد ملی معرفی کردم. به جز سه یا چهار نفر، بقیه را نمی‌شناختم و همه آن‌ها به من معرفی شده بودند و از بانوانی بودند که همیشه به ورزشگاه می‌آمدند و پشت در می‌ماندم.

سیاوشی افزود: برای بازی دیروز فکر می‌کردیم ۶۰۰، ۷۰۰ نفر در ورزشگاه حاضر شوند، اما خوشبختانه مسئولین تقریبا همه بانوان یعنی ۱۰۰۰ نفر را راه دادند؛ فقط حدود ۲۰ نفر را از ورزشگاه دور کرده بودند.

او درباره انتقادات از گزینشی بودن ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: وزارت ورزش و کشور مشکلی با ورود بانوان ندارند، اما به هر حال واقعیت آن است که در طور این سال ها، خط قرمزی در این خصوص ایجاد شده. در این شرایط، اینکه بگویند گزینشی و محدود است درست، اما هرکس راهکار دیگری دارد که با واقعیت‌های کشور منطبق باشد، از آن استقبال می‌کنیم.

سیاوشی افزود: من در گذشته در بازی‌هایی تنها به ورزشگاه می‌رفتم، اما دیروز خانم سعیدی و خانم تاج الدین از نمایندگان مجلس هم بودند. خود ما هم حدود یک ربع پشت در معطل شدیم. گاهی می‌گویند نام شما وجود ندارد، اما اسامی اعلام شده بود. گاهی معطلی‌ها وجود دارد تا شاید حتی برخی پشیمان شوند و برگردند، اما باید این راه را برویم و این یک شروع و یک راهکار است و باید آن را ادامه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: