کد خبر: ۷۹۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۹
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر این مطلب که اداره کل محیط زیست استان باید با نگاه پیشگیرانه و توام با فرهنگسازی همراه با اقتدار و قدرت، به عنوان متولی اصلی برای جمع آوری صیدگاه های غیرمجاز در مازندران ورود کند، گفت: قطعاً دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مسئولین سیاسی استان نیز به صورت منسجم در این مسیر، حامی اداره کل محیط زیست استان مازندران خواهند بود.
تقوی‌فرد: اداره کل محیط زیست با قدرت برای جمع آوری صیدگاه‌های غیرمجاز مازندران ورود کند/ باید روش های صید قانونی پرندگان مورد استفاده قرار گرفته شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه ساماندهی وضعیت صید و شکار در تالاب های استان، افزود: در این راستا با تشکیل کارگروهی به مدیریت دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم و حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان، فرمانده نیروی انتظامی استان و فرمانداران شهرهای مرتبط، امور مربوط به دستور جلسه مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این کارگروه از امروز مسئول است که نسبت به حل مشکلات مرتبط با صیدغیرمجاز در استان با احساس مسئولیت پاسخگو باشد و قطعاً در صورتی که کارگروه قادر نبود به نتایج قابل قبول دست یابد شخصاً برای حل مشکل به صورت میدانی به موضوع ورود خواهم کرد.

حجت الاسلام تقوی فرد اظهار کرد: در گذشته جلسات متعددی برای حل مشکلات مربوط به وضعیت صید و شکار در تالاب های استان برگزار شده که تا امروز نتایج مطلوبی در پی نداشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت محیط زیست مازندران از نظر تغذیه، آبزیان و پرندگان به حالت بحرانی رسیده است، تصریح کرد: این مساله ارتباط چندانی به تحریم ندارد و نتیجه بی تدبیری مسئولین مرتبط است که به هیچ وجه در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط باید در خصوص مشکلات زیست محیطی پاسخگو باشند و تا امروز در این راستا سیاسی کاری و رفع مسئولیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست هنوز به طور جدی احساس نشده و اجرای قانون به شکل مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام تقوی فرد یادآور شد: حتی در چندین جلسه شورای تامین استان نیز در ایام صید و شکار موارد مرتبط مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای کمک به حفظ محیط زیست هماهنگ عمل کنند، اظهار کرد: همه در قبال آسیب دیدن محیط زیست و صید و شکار بی رویه در استان مسئول هستند و هر مدیری در هر اداره و سازمانی در این مسیر کوتاهی کرد باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشد.

حجت الاسلام تقوی فرد مجدداً هشدار داد: دستگاه قضایی استان در هر مکان و مرحله ای به عنوان مسئول حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال با مسئولیت دادستان مرکز استان به مساله شکار و صید غیرمجاز و محیط زیست ورود خواهد کرد و قطعاً در این مسیر با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: نگاه ما این است که قانون و مقررات به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر به دور از نگاه رفع تکلیف گونه، برای حفظ محیط زیست به موضوع ورود خواهیم کرد.

حجت الاسلام تقوی فرد با اذعان به این مطلب که از نظر شخصیت بین المللی در حوزه محیط زیست زیر سوال هستیم، اظهار کرد: این عیب خسارت بزرگی است و امروز همه ما باید برای رفع مشکلات و جبران این خسارات تلاش کنیم.

وی همچنین در خاتمه خاطرنشان کرد: باید روش های صید قانونی پرندگان مورد استفاده قرار گرفته و روش های غیرقانونی به طور کامل جمع آوری شود.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرمانداران شهرهای محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر و روسای دادگستری و دادستان های حوزه‌های قضایی استان نیز در این جلسه حضور داشتند و نظرات خود را در خصوص موارد مطروحه در جلسه ارائه دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: