کد خبر: ۷۹۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۱۸
وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت میرحسین موسوی گفت: ملت هیچ‌گاه علیه منافع کشور و جامعه اقدام نمی‌کند اما امیدوارم مقاومت مردم به تصحیح مدیریت بینجامد.
محمد غرضی: این دوره راحت‌تر از دهه ۶۰ خواهد گذشت/ تا زمانیکه روش اداره کشور عوض نشود، گرانی به جامعه تحمیل می‌شود

به گزارش خبرداغ ، سید محمد غرضی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به سخنان برخی از مسئولان در خصوص مشابهت‌های شرایط امروز ایران با شرایط تحریم‌های زمان جنگ گفت: امروز با استناد به برخی صحبت‌ها برخی به دنبال تفکیک وزارت خانه‌ها هستند که این مساله در زمان جنگ هم صورت گرفت، اما موثر واقع نشد.

وی ادامه داد: مشکل ما مدیریت است که هم آن زمان خیلی توانمند نشد و هم امروز و مشکل ما در دهه ۶۰ هم همین بود که اتفاقات منجر شد که بار بر دوش مردم تحمیل شود. در اوایل جنگ و در سال‌های ۵۹ و ۶۰ اگر معیار قیمت دلار باشد؛ قیمت آن ۳۰ تا ۳۵ تومان بود که در اواخر جنگ با افزایش ۵ برابری به قیمت ۱۵۰ تومان رسید و در این دوره نیز همان وضع پیش آمده و همواره مدیریت است که زیر سوال می‌رود.

وی افزود: مردم و قاعده جامعه همواره تحمل کرده است و صاحبان امتیاز در شرایط بحرانی برای خود منبع غیرمنطقی به دست آورده‌اند.  من این دوره‌ها را این گونه تشریح می‌کنم که مردم در انقلاب خود پایدار هستند.

وزیر پست، تلگراف وتلفن دولت میرحسین موسوی گفت: برای مثال در زمان قاجار وقتی روسیه شمال کشور و انگلیس جنوب کشور را گرفته بود مردم انقلاب مشروطه را به وجود آوردند و در زمانی که متفقین کشور را در زمان جنگ دوم جهانی تصرف کردند، من شاهد بودم که گاهی نان برای خوردن وجود نداشت، مردم ایستادند و نفت را ملی کردند و همینطور در دوره‌های مختلف این مردم بودند که برای کشورشان استادگی کردند.

وی ادامه داد: مردم کشورشان را دوست دارند و برایش جان می‌دهند. در دوره جنگ وضع مردم نگران‌کننده بود؛ شبکه گاز در زمان وزارت من شکل گرفت اما کفایت از گرانی و تورم نمی‌کرد. الان هم ظرف کمتر از یک سال نرخ ارز از ۳۰۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان و بالاتر رسیده و مردم تحمل می‌کنند.

غرضی گفت: این درحالی است که گروه‌های داخلی و خارجی به مردم فشار می‌آورند تا اراده مردم شکننده شود. این ملت اما نشان داده‌اند که توانایی فوق فشارها را دارد و اعمال قدرت می‌کند. این ملت علیه منافع کشور و جامعه اقدام نمی‌کنند و این دوره بسیار راحت‌تر از دهه ۶۰ خواهد گذشت اما امیدوارم مقاومت مردم به تصحیح مدیریت بینجامد؛ اگر راه مدیران به قاعده جامعه نیست باید تغییر کنند تا مردم رضایت داشته باشند.

وی در خصوص مولفه‌های مدیریت بحران در وزارت‌خانه‌ها گفت: متاسفانه در زمان جنگ هم خیلی مدیریت‌ها موثر نبود و مقاومت مردم چاره‌ساز شد. معمولا مدیریت‌های دولتی ما بیش از درآمد هزینه کردند و به مردم فشار آوردند و این مدیریت‌ها با این عملکرد قادر به کسب رضایت مردم نیستند چراکه مدیریت‌ها زیر سوال هستند. تا این مدیریت‌ها و روش اداره کشور عوض نشود، چه تحریم باشیم و چه تحریم نباشیم گرانی بر جامعه تحمیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: