کد خبر: ۷۹۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۳۴۱
مسئول برنامه کشوری دیابت معاونت درمان گفت: با وجود تمام فعالیت‌هایی که انجام شده کنترل دیابت در کشور خوب نیست.
دیابت در ایران خوب کنترل نمی‌شود
به گزارش خبرداغ ، فاطمه قائمی، در نشست خبری هفته ملی دیابت با بیان اینکه روند دیابت در کشور و دنیا افزایش شیوع و بروز بالایی دارد، افزود: حدود ۳۰ سال است که اقدامات در بخش درمان و پیشگیری بیماری دیابت در کشور در حال اجرا است. 

مسئول برنامه کشوری دیابت معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: در بخش بهداشت، هدف، پیشگیری، غربالگری، آموزش و افزایش سطح آگاهی عموم به منظور پیشگیری از بروز دیابت و کاهش عوارض ناشی از آن، است. در بخش درمان حدود ۱۰ سال است که مراکزی تجهیز شده که در سطوح دوم و سوم، خدمات درمانی را به بیماران دیابتی ارائه می‌دهند. همچنین تاکنون ۳۰۰ کلینیک تخصصی دیابت در کشور راه اندازی شده است که ۲۴۰ مرکز تا پایان سال ۹۷ به این مراکز اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام فعالیت‌هایی که انجام شده کنترل دیابت در کشور خوب نیست و عوارض ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است، امیدواریم با همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم در درمان و پیشگیری دیابت گام‌های موثرتری برداریم.

مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: